המחבל בחקירתו: "פעלתי לבד, שאבתי השראה מהפיגועים בפריז"

חמזה מוחמד חסן מתרוכ, שביצע את הפיגוע בתל אביב, אמר לכוחות הביטחון כי הוא לא שיתף אף אחד בהחלטתו לפעול. לדבריו, הוא שאב השראה מהפיגועים שאירעו לאחרונה בפריז ובאירופה. הועלתה הכוננות במחוז מרכז כדי ליצור הרתעה מביצוע פיגועים נוספים. וגם: ההתרופפות בשיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית

המחבל שנתפס בתל אביב
המחבל שנתפס בתל אביב | צילום: ללא קרדיט

"פעלתי לבד". חמזה מוחמד חסן מתרוכ, המחבל שביצע הבוקר (רביעי) את פיגוע הדקירה בתל אביב, אמר בחקירה שעבר על ידי כוחות הביטחון כי הוא פעל על דעת על עצמו. לדבריו, הוא לא שיתף אף אחד בהחלטתו.

עוד אמר המחבל בחקירה כי הוא שאב את ההשראה למעשיו מהפיגועים שאירעו לאחרונה בפריז ובאירופה. לטענתו, הוא קנה את הסכין ששימשה אותו בפיגוע הבוקר, בעת שנכנס באופן בלתי חוקי לישראל מהשטחים.

בתוך כך, מפקד מחוז מרכז במשטרה בנצי סאו החליט להעלות את הכוננות במחוז. ההחלטה לא נובעת מהתראות לפיגועים נוספים, אלא כדי להראות נוכחות משטרתית מוגברת באזור וליצור הרתעה.

>>> תיעוד מסע הדקירות של המחבל

חמזה מוחמד חסן מתרוכ
חמזה מוחמד חסן מתרוכ | צילום: ללא קרדיט

זירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב
זירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב | צילום: מד"א

הרשות הפלסטינית לא גינתה את הפיגוע שאירע הבוקר. מדובר בסממן נוסף להתרופפות הקשר הביטחוני בין ישראל לרשות מאז שהפלסטינים פנו לבית הדין הבינלאומי בהאג. האווירה הנוכחית השוררת בעולם לאחר פיגועי דאע"ש דוחפת פלסטינים לפעול נגד ישראל, ונראה כי הרשות לא עושה יותר מדי כדי לעצור זאת.

ההסתה לביצוע הפיגועים מתבצעת בעיקר ברשתות החברתיות ודוחפת קיצוניים לפעול כביכול על דעת עצמם. כל עוד מדובר בפעולות ספונטניות, קשה מאוד לפקח על כך. בעקבות האווירה שנוצרה, ולמרות הירידה במספר האירועים הביטחוניים בישראל לאחרונה, ניתן לומר שגל הפיגועים מהחודשים האחרונים לא הסתיים.

אבו מאזן, יושב ראש הרשות הפלסטינית, בראיון לחדשות 10
אבו מאזן, יושב ראש הרשות הפלסטינית, בראיון לחדשות 10 | צילום: חדשות 10