פיגוע בשומרון: בקבוק תבערה הושלך לעבר רכב, בת 11 נפצעה קשה

בקבוק תבערה הושלך על ידי פלסטינים לעבר רכב בכביש 55 בסמוך ליישוב מעלה שומרון. כתוצאה מכך נפגעו אב וילדה בת 11, שנפצעה באורח קשה וסובלת מכוויות רבות על גופה. האב נפצע קל, רכב המשפחה נשרף כליל. נערכים חיפושים אחר החוליה שביצעה את הפיגוע

יידוי בקבוק תבערה בין מעלה שומרון לאל מתן
יידוי בקבוק תבערה בין מעלה שומרון לאל מתן | צילום: דוברות מד"א

פיגוע באזור השומרון. בקבוק תבערה הושלך הערב (חמישי) על ידי כמה פלסטינים לעבר רכב בכביש 55, סמוך ליישוב מעלה שומרון. בעקבות כך נפגעו אב ובתו ששהו ברכב. הילדה בת ה-11 נפצעה באורח קשה וסובלת מכוויות רבות על גופה, האב בן ה-40 נפצע קל.

כוחות של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לשניים טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים שיב"א בתל השומר. הרכב בו נסעו הפצועים נשרף כליל. כוחות הביטחון עורכים חיפושים אחר החוליה שביצעה את הפיגוע, ומתמקדים בכפר הפלסטיני עזום שבאזור קלקיליה, הנמצא סמוך למקום האירוע.

הרופאים בבית החולים שיב"א נאבקים על חייה של איילה שפירא בת ה-11, שסובלת מפגיעה של כ-70% כוויות על גופה. הילדה אושפזה במחלקת הכוויות בבית החולים כשהיא מורדמת ומונשמת.

משפחת שפירא מתגורר ביישוב אל מתן, הסמוך לאזור הפיגוע. זו הפעם השנייה בחודש האחרון שהמשפחה סובלת מניסיונות פגיעה על רקע לאומני, כשבפעם הקודמת הושלך בקבוק תבערה לעבר האם בעת שנסעה ברכבה. האם לא נפגעה, נזק נגרם לרכב.

איילה שפירא בת ה-11, שנפצעה קשה בפיגוע השלכת בקבוק התבערה בשומרון
איילה שפירא בת ה-11, שנפצעה קשה בפיגוע השלכת בקבוק התבערה בשומרון | צילום: באדיבות המשפחה

אתמול נפצע באורח קשה לוחם מהגדס"ר הבדואי במהלך חילופי אש עם חמושים פלסטיניים בדרום רצועת עזה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. התקרית החלה כאשר חמושים פתחו באש לעבר הכוח, שבאותה עת אבטח עבודות מזרחית לגדר בדרום הרצועה.

בתגובה ביצע צה"ל תקיפות מידיות לעבר מטרות של ארגון הטרור חמאס במרחב האירוע. על פי דיווחים פלסטינים, כתוצאה מאותן תקיפות נהרג איש הארגון, תיסיר א-סמירי, מפקד יחידת התצפיות בגדודי אל-קסאם באזור חאן יונס, ונפצעו לפחות 5 פלסטינים נוספים, מהם שניים באורח קשה.