רמי לוי לאחר הפיגוע: "צריך לבוא לכאן יותר, לא ניתן למפגעים לנצח"

שעתיים לאחר הפיגוע בסניף הרשת שבבעלותו, אמר רמי לוי לחדשות10: "מי שמבין צריך לבוא לכאן יותר ויותר. לא ניתן למפגעים המנוולים לנצח אותנו". הוא התייחס לקריאות המתחדשות בימין להחרמת עובדיו ואמר: "מטרתם להרוס את המדינה". בשעה זו נמצאים כוחות הביטחון בביתו של הנער המפגע בעזרייה

רמי לוי בסניף שבמישור אדומים לאחר הפיגוע
רמי לוי בסניף שבמישור אדומים לאחר הפיגוע | צילום: חדשות 10

קניות נגד הקיצוניים? שעתיים לאחר שסניף "רמי לוי" במישור אדומים, שבו ארע אחר הצהריים (רביעי) פיגוע בו נפצעו שני בני אדם, נפתח מחדש התייחס הערב המנכ"ל שעל שמו הרשת לאפשרות שהמכירות ברשת ירדו ואמר כי "אם זה יקרה, בסופו של דבר ירצחו אותנו. מי שמבין צריך לבוא לכאן יותר ויותר". לדבריו, "לא ניתן למפגעים המנוולים לנצח אותנו".

בראיון לחדשות10 אמר לוי: "ברגע שהמחבלים עושים כזה דבר נוכיח להם שזה לא יעזור להם. אסור לתת לקיצוניים לקלקל את הדו-קיום כאן". הוא התייחס גם לגל השטנה בתקופה האחרונה בימין הקיצוני כנגד עובדי הרשת הערבים, ששניים מהם נחקרו הערב בידי המשטרה - שוחררו. "הוכחתי שלא אתן לקיצוניים לנצח אותנו", אמר, "יש להם מטרה אחת והיא לקלקל כאן את הדו-קיום ולהרוס את המדינה. אמשיך בדרך שלי".

מוקדם יותר הותר לפרסם כי המחבל שביצע את הפיגוע הוא נער בן 16.5 מהכפר הפלסטיני עזרייה שעל חומת ההפרדה שבמזרח ירושלים. בשעה זו כוחות הביטחון נמצאים בביתו של הנער, שנפצע קל עד בינוני מירי מאבטח. לדברי מפקד מחוז ש"י של המשטרה, ניצב קובי כהן, "בתגובה המהירה והנחושה של האזרח ושל השוטרים ובמעצר השותפים לפיגוע נמנע פיגוע גדול יותר". הוא הוסיף כי הנחה לתגבר בכוחות משטרה נוספים מקומות הומי קהל ולהגביר את הבדיקות הביטחוניות.

אזורי התעשייה כבר לא מחוץ למשחק

למרות המתיחות העולה, לפי שעה נראה כי בסניף רמי לוי במישור אדומים שבו החיים למסלולם, וכך גם הקניות במקום. זמן קצר לאחר הודעת הרשת על פתיחת הסניף מחדש חזרו קונים לפקוד את המקום, ואולם כפי הנראה שלא בכמות השכיחה לשעות אלו.

מיקום הפיגוע היום - בלב אזור תעשייה משותף בשטחים, מהווה על פי הערכות שבירה של כלל בלתי-כתוב בגל הטרור הנוכחי. למרות ריבוי האירועים הביטחוניים, נראה כי פגיעה במוקד של סחר משותף מהווה סיכון בעבור הפלסטינים המסתמכים עליו. מדובר למעשה בפריצת גבולות נוספת בהתנגדות הנוכחית, לאחר שבפיגוע הקטלני האחרון היעד שנבחר היה בית כנסת.