ברקת: "אבן היא נשק. צריך להחמיר את ענישת המפגעים"

מצבה של הפעוטה שנפגעה מאבן בשכונת ארמון הנציב בירושלים השתפר, והיא שבה להכרה בבית החולים הדסה עין כרם. סבה כעס: "רק כשמישהו נפגע, עושים משהו". גם ראש העירייה הצטרף לביקורת

המכונית שנרגמה בשכונת ארמון הנציב בירושלים. פעוטה נפצעה קשה בראשה, ובהמשך השתפר מצבה
המכונית שנרגמה בשכונת ארמון הנציב בירושלים. פעוטה נפצעה קשה בראשה, ובהמשך השתפר מצבה | צילום: צילום מסך - חדשות10

ילדה כבת שנתיים נפצעה אחר הצהריים (חמישי) בראשה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, לאחר שנפגעה ככל הנראה מאבן שהושלכה על הרכב בו נסעה ושניפצה שמשה צדדית אחורית. הילדה עברה טיפול ראשוני בשטח על ידי פראמדיקים של מד"א, לאחר שאמה הזעיקה עזרה - ופונתה משם באמבולנס, כשהיא מעורפלת הכרה ובמצב בינוני-קשה. מאז, השתפר מצבה והיא שבה להכרה מלאה. המשטרה פתחה בסריקות כדי לאתר את הזורקים.

האירוע, בשכונת התפר המרוחקת עשרות מטרים בלבד מהכפר צור באחר, עורר את זעמם של התושבים, שטוענים כי יידויי אבנים במקום הפכו לדבר שבשגרה, ומותחים ביקורת על טיפול המשטרה בפרשה. "הילדה קיבלה את האבן בגולגולת והיה לה שבר", סיפר סבה, יעקב מגן, "עשרות פעמים מדברים, ועד שאדם לא נפגע, לא עושים כלום".

אל הביקורות הללו הצטרף גם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. "המקרה חמור מאוד. הגיע הזמן שנתייחס לאבן כאל כלי נשק", אמר ראש העירייה לחדשות10, "צריך לשדרג את הענישה לזורקי אבנים. פעולת המשטרה אחרי שהיא תופסת את מיידי האבנים אינה מספקת, אם המפגעים יוצאים בדלת האחורית וחוזרים לפגע. כל עוד הם משתחררים למחרת בבוקר, לא נמגר את התופעה. המדינה וראש הממשלה פועלים, ונסייע להם ולמשטרה להחמיר את הענישה עם זורקי האבנים. צריך להגיע למצב בו לאנשים לא יהיה כדאי להרים ולזרוק אבן. המשטרה יודעת להגיע לאנשים האלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהשתתף הערב בטקס חנוכה בכותל המערבי, הבטיח למצוא את האנשים שיידו אבנים אל הרכב ופגעו בראשה של פעוטה בת שנתיים. "נמצא את הפוגעים הללו ונביא אותם לדין", אמר נתניהו, "אנחנו נשמור על העיר שלנו. כשכוחות הביטחון שלנו מתמקדים במציאת בני עוולה, הם מצליחים לעשות זאת, וגם כאן יצליחו".

האירוע מצטרף לשורת מקרים של תקיפות בירושלים בחודש האחרון. אתמול הוגש כתב אישום נגד חמישה קטינים מעיסאוויה, בחשד שהיו מעורבים במספר מקרים של יידוי בקבוקי תבערה לעבר בסיס "עופרית" הסמוך להר הצופים בירושלים. שלושה מתוך הקטינים, כך על פי כתב האישום, יידו בפועל את הבקבוקים לעבר הבסיס וכלי רכב שיצאו ממנו, ובמקרה אחר ניסו להצית את גדר הבסיס; שני הקטינים הנוספים שימשו כתצפיתנים.