נתניהו בתום הערכת מצב: "הנחיתי להיערך לכל תרחיש בעזה"

ברקע ההסלמה בדרום שנמשכה לאורך הלילה, רה"מ קיים דיון עם הצמרת הביטחונית בקריה וקרא להרגעת הרוחות מכל הצדדים: "אנחנו שומרים על חופש הפולחן, אך רוצים קודם כול להבטיח חוק וסדר"

זמן צפייה: 03:03

בתום דיון הערכת מצב שהתקיים היום (שבת) עם הצמרת הביטחונית בקריה בתל אביב, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא דברים בנוגע להתרחשויות הביטחוניות האחרונות ואמר: "הנחיתי להיערך לכל תרחיש בעזה. שמענו גם את הסקירה על המצב בירושלים מהמפכ"ל - קודם כול יש להבטיח חוק וסדר. אנחנו שומרים על חופש הפולחן כמו כל שנה, לכל התושבים וגם לכל המבקרים בירושלים. הדרישה הפשוטה היא מילוי החוק ואני קורא להרגעת הרוחות מכל הצדדים".

שר הביטחון, בני גנץ, קיים שורה של הערכות מצב ביטחוניות ושיחת ועידה עם ראשי הרשויות בעוטף עזה. בסיום הפגישות אמר גנץ: "מדינת ישראל נוקטת במדיניות אזרחית מרחיבה ושומרת על חופש דת ופולחן לכל הדתות והמאמינים ובכללם תושבי מזרח ירושלים וכלל הפלסטינים. כרגע שקט בדרום, אבל אם השקט לא יישמר, עזה תיפגע קשות, אזרחית, כלכלית וביטחונית, ומי שיישא באחריות הם ראשי החמאס. המשוואה ידועה להם וברורה מאוד. צה"ל ערוך לאפשרות של הסלמה, ונעשה את מה שנדרש כדי שהשקט יישמר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לרצח בירושלים: צעיר בן 17 נדקר למוות בשועפאט

נפתלי בנט: "התחלתי במאמץ להקים ממשלת אחדות לאומית"

אירוע חריג: מאבטח ביהמ"ש המחוזי בי-ם ירה באוויר לאחר שהותקף

ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר הדיון הביטחוני
ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר הדיון הביטחוני | צילום: ללא

הדיון בקריה התקיים בהשתתפותם של שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ובכירים נוספים. מוקדם יותר היום הסתיימה הערכת המצב המבצעית שקיים הרמטכ"ל בעקבות הירי לעבר שטח ישראל, במסגרתה הנחה על שורת צעדים ותגובות אפשריות והערכות להסלמה.

כזכור 36 רקטות נורו הלילה משטח רצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה, בהם יישובים במועצות האזוריות אשכול, נגב וחוף אשקלון. שש רקטות מתוכן יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל, והיתר נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נזק או נפגעים. כמו כן, בעקבות הירי המסיבי, ארגוני טרור בעזה מתכוננים להסלמה כתוצאה מתגובה אפשרית נרחבת של צה"ל בשעות הקרובות.