בעקבות המתיחות: צרפת מזהירה את אזרחיה בחיפה - "נקטו זהירות"

ברקע איומי איראן לתקוף את העיר, שר החוץ הצרפתי קרא לאזרחי מדינתו "להיות מוכנים למצב חירום" • הערכה בארה"ב: טהראן ניסתה שלא לפגוע בחיילים – כדי לא להסלים את המצב

זמן צפייה: 21:37

חיסול קאסם סולימאני: ברקע איומי איראן לתקוף את העיר חיפה, שר החוץ הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן, פנה היום (רביעי) לאזרחי מדינתו השוהים בעיר וקרא להם "לנקוט במשנה זהירות ולהיותר מוכנים למצב חירום".

בתוך כך, גורמי ממשל בארצות הברית אמרו היום לרשת CNN כי על פי הערכות, איראן לא ניסתה לפגוע בחיילים בתקיפת הבסיסים האמריקניים בעיראק, כדי לא להסלים את המצב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ עונה לאיראן: מי שינסה לתקוף אותנו יספוג מכה מוחצת ביותר

חמינאי: "המתקפה על הבסיסים בעיראק – סטירת לחי לארצות הברית"

הנקמה האיראנית: טילים בליסטיים שוגרו לעבר כוחות ארה"ב בעיראק

נשיא צרפת עמנואל מקרון, נשיא איראן חסן רוחאני וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו
נשיא צרפת עמנואל מקרון, נשיא איראן חסן רוחאני וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו | צילום: רויטרס, חדשות 13

שלשום הזהירה שגרירות ארצות הברית בישראל את אזרחיה השוהים במדינה מפני תגובה איראנית על חיסול מפקד "כוח קודס" לשעבר. בהודעה שפרסמה השגרירות האמריקני נכתב כי ישנה "סכנה לירי רקטות ללא אזהרה".

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למתיחות עם איראן ואמר: "אנחנו עומדים איתן מול מבקשי נפשנו, עומדים בנחישות ובעוצמה. מי שמנסה לתקוף אותנו – יספוג מכה מוחצת ביותר". את הדברים אמר בכנס הצהרת פומפאו של פורום קהלת ופורום שילה שנערך במרכז מורשת מנחם בגין בירושלים."האסלאם הרדיקלי בהובלת איראן, שמבקש ללפות חלקים גדולים מהמרחב באמצעות טרור רצחני, ולחנוק אותנו ולחסל אותנו, כי הם מבינים שהכוח החזק ביותר של תרבות המערב מצוי פה בישראל", אמר נתניהו.

הלילה, נורו טילי קרקע-קרקע מאיראן לעבר יעדים אמריקניים בעיראק, בהם הבסיס אירביל שבצפון המדינה וכן הבסיס האווירי "עין אל-אסד" שבמערבה, שבהם נמצאים כוחות צבאיים אמריקניים. גורם רשמי בארה"ב מסר כי "לא ידוע על נפגעים כתוצאה מהתקיפה האיראנית, אך אנו עדיין אומדים את המצב". הטלוויזיה האיראנית, מנגד, מיהרה להודיע ש-80 אמריקנים נהרגו בתקיפה.

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, התייחס למתקפה ואמר כי "מדובר בסטירת לחי לארצות הברית - המתקפה הייתה מוצלחת". "התקיפה שינתה את הכיוון אליו הולך העולם, שינויים גדולים הולכים לקרות". הוסיף חמיאני בנאומו בעיר קום. "לאיראן יש את היכולת והמוכנות להגיב על כל תוקפנות".