התרסקות האפאצ'י: המערך יקורקע

מפקד חיל האוויר החליט לקרקע את מערך מסוקי האפאצ'י, עד תום חקירת ההתרסקות בבסיס "רמון" בתחילת החודש. משפחות הטייסים קיבלו דוח לפיו כי תקלה במערכת ההיגוי הובילה להתרסקות

רס"ן זוהר ז"ל
רס"ן זוהר ז"ל | צילום: (דובר צה"ל)

מסקנות דוח הביניים שבדק את התרסקות מסוק האפאצ'י בבסיס רמון בתחילת החודש הוצג היום (רביעי) למשפחתו של רס"ן דודי זוהר ז"ל וסגן א', שנפגעו בתאונה. בעקבות דוח הביניים החליט אתמול מפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין - כי מערך מסוקי האפאצ'י יישאר מקורקע עד להשלמת תחקיר התאונה המלא.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

צוות המומחים של חיל האוויר שמונה לחקור את התאונה, בהובלתו של אלוף משנה ע' אושש את הממצאים הראשוניים לפיהם הטייסים זיהו תקלה טכנית ביכולת ההיגוי של המסוק. לאחר זיהוי התקלה ניסה הצוות להשיב את המטוס בבטחה לשטח הבסיס, אך התרסקו סמוך למגדל הפיקוח.

דוח הביניים קבע כי תקלה מסוג זה חייבה את הצוות לחזור לנחיתת חירום וההחלטה שקיבלו הייתה נכונה. על פי דוח הביניים לא נמצא קשר טכני בין התאונה לאירוע בו נמצא סדק בלהב הרוטור האחורי במסוק האפאצ׳י לפני כחודשיים.

זירת ההתרסקות ברמון
זירת ההתרסקות ברמון

מפקד חיל האוויר קיבל את המלצות הצוות והנחה על חקירה מקיפה תוך שיתוף חברת בואינג - החברה שמייצרת את המסוק, והצבא האמריקני. בנוסף הנחה מפקד חיל האוויר על המשך קרקוע מערך מסוקי האפאצ'י עד להשלמת התחקיר ומימוש כלל הפעולות הנדרשות לחזרתם לכשירות.

לפני כשבוע וחצי דווח כי השתפר מצבו של טייס האפאצ'י, שנפצע קשה מאוד בהתרסקות מסוק האפאצ'י, והוא שב להכרה ונושם בכוחות עצמו. ד"ר מוטי קליין, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים סורוקה, סיפר כי לאחר ההתרסקות הטייס הגיע לחדר הטראומה במצב קשה מאד, כשהוא סובל מפציעה רב איברית קשה: "לאחר ייצוב מצבו הוא עבר ניתוח ממושך שלאחריו אושפז במחלקה לטיפול נמרץ. כעת מצבו השתפר הוא שב להכרה ונושם בכוחות עצמו".

אפאצ'י מהדגם שהתרסק
אפאצ'י מהדגם שהתרסק | צילום: (עמית אגרונוב)

הוריו של הטייס הודו לצוות הרפואי והסיעודי בסורוקה על "עבודה אנושית ומקצועית יוצאת מגדר הרגיל". בני המשפחה ביקשו להודות גם לחברים ולכלל הציבור על הדאגה והעזרה: "ללא ספק נזדקק לעזרה והתמיכה גם בהמשך, במרתון שצפוי לנו".