אבו מאזן הודיע רשמית כי הוא דוחה את הבחירות לפרלמנט הפלסטיני

יו"ר הרשות טען כי אם ישראל הייתה מאפשרת, היו מתקיימות בחירות בשבוע הבא: "קיבלנו מסר שישראל לא יכולה לתת תשובה כי אין ממשלה". על העימותים בעיר: הדרך היחידה להתמודד עם התוקפנות נגדנו

אבו מאזן
יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן | צילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (שישי) כי הוא דוחה את הבחירות ברשות הפלסטינית. את הדברים אמר במהלך נאום שנשא במוקטעה שבראמללה: "ישראל עדיין מסרבת לאפשר את קיום הבחירות במזרח ירושלים", אמר אבו מזן והוסיף: "אם ישראל הייתה מסכימה לקיום הבחירות בירושלים, אז היינו הולכים ומקיימים אותם בשבוע הבא".

עוד מדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית: "היום הגיע מסר מישראל, מארה"ב וממספר מדינות ערביות, בו נטען כי ישראל לא יכולה לתת לנו תשובה לגבי הבחירות במזרח ירושלים בגלל שאין בישראל ממשלה שיכולה לקבל החלטות". מייד לאחר מכן הוא הוסיף: "אז מי קיבל את ההחלטה בישראל שהמשטרה תעמוד לצד המתנחלים האלימים? השבנו לישראל שלא צחוק מאתנו, ושתשובתם ריקה מתוכן. בנמין נתניהו ראש הממשלה והוא עדיין כזה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד הסכים לממשלה עם 24 שרים – ויחס עדיף למפלגות הימין

האוצר נגד הרפורמה לנכי צה"ל: לא מתמקדת בסובלים מפוסט טראומה

האירוע הגדול בעולם: מאות אלפים בהילולת רשב"י במירון • ישיר

יחיא סנוואר מנהיג חמאס
יחיא סנוואר מנהיג חמאס | צילום: רויטרס

כמו כן, אבו מאזן התייחס למהומות שהתרחשו בירושלים בשבועיים האחרונים ואמר: "אני רוצה לברך את תושבי מזרח ירושלים ואת המדינות הערביות שעמדו לצידנו באירוע זה. נתקלנו באלימות מצד המתנחלים ומצד ממשלת ישראל אשר תמכה במתנחלים".

בהמשך הוסיף: "תוצאת ההתקוממות של תושבי מזרח-ירושלים הייתה הסרת המחסומים שמנעו מהם לנוע. התקוממות זו הייתה התנגדות עממית בלתי-אלימה, אשר היא הדרך היחידה להתמודד עם התוקפנות נגדנו".