ירי, חיסולים ופעולות עומק: מדרגות ההסלמה מול חיזבאללה

לפני כמעט שנה הצפון החל לבעור עם תחילת המערכה מול ארגון הטרור. מאז מאות רקטות וכטב"מים שוגרו לעבר יישובי קו העימות הצפוני, וגם בצה"ל לא חסכו בהתקפות נגד ומנע. היום נרשם פרק נוסף בעימות הבלתי נגמר, ובחיזבאללה מבטיחים שהתגובה תגיע

זמן צפייה: 01:51

מדרגות ההסלמה בין ישראל וחיזבאללה הן בכמות ובטווח הירי, אך גם באיכות היעדים, בחיסולים ובהשמדת נכסים. העימות עם חיזבאללה החל ב-8 באוקטובר בירי סמלי, בניסיון חדירה שסוכל ובעיקר בירי למטרות צבאיות. מאז חיזבאללה יורה - והרבה.

יישובים כמו מטולה, מרגליות וקריית שמונה הותקפו יותר ממאה פעמים. בטווח - חיזבאללה ירה או לפחות ניסה לירות לעבר עפולה, חיפה, חדרה וגלילות. עד היום ארגון הטרור תקף יותר מ-1,700 פעמים - חיילים ואזרחים נהרגו. מנגד, ישראל תקפה בעומק לבנון - בבעל בק, באל חיאם ובביירות. ישראל תקפה יותר מ-7,600 פעמים - 441 הרוגים בצד הלבנוני, רובם מחבלים.

המולה לאחר הפיצוצים בביירות, לבנון
המולה לאחר הפיצוצים בביירות, לבנון | צילום: רויטרס

היו כמה מדרגות הסלמה. בינואר חיסלה ישראל את סאלח אל-עארורי, מבכירי חמאס בדאחייה שבביירות. הוא חוסל בפיצוץ דירתו בשכונה של בכירי חיזבאללה. לאחר מכן, בסוף יולי, חיסלה ישראל בהפצצה את פואד שאכר, שנחשב לרמטכ"ל הארגון, בירי מדויק לדירה שלו אחרי שהתקשרו אליו וביקשו ממנו לעלות למעלה.

בחודש שעבר ישראל הפעילה מתקפת מנע נרחבת נגד פעולת נקמה שתכנן הארגון על החיסול. מאה מטוסים ישראליים פעלו לפנות בוקר, ובתקיפה הושמדו מאות משגרי רקטות ואלפי קני שיגור. מנגד, חיזבאללה ירה 320 רקטות ושיגר 20 כטב"מים.

קו הירי של חיזבאללה נותר קו עכו-צפת. באירועים מיוחדים - יש חריגה וירי לעומק ישראל. חילופי האש נמשכו גם היום, כשיותר מ-3,000 נפגעו בחדירה העמוקה ביותר והנרחבת ביותר לתוך שורות חיזבאללה. בלבנון טוענים שישראל אחראית אבל היא עדיין לא קיבלה אחריות. בחיזבאללה מאשימים - ומבטיחים להגיב.