היעדרו של סולימאני - הזדמנות להגביר לחץ על סוריה • פרשנות

חיסולו של מפקד "כוח קודס" החליש את השפעתה של איראן באזור, ואחרי תקופה ללא אירועים בסוריה - כלי תקשורת במדינה מייחסים לישראל תקיפות אוויריות נגד יעדים איראניים

זמן צפייה: 00:58

חיסולו של מפקד "כוח קודס" במשמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני, החליש את השפעתה של איראן בסוריה, ובישראל מעוניינים לנצל את תקופה זו ולהגביר את הלחץ על המדינה הגובלת מצפון.

לכן, אחרי תקופה שבה לא היו תקיפות, כעת על פי פרסומים זרים, ישראל חזרה לפעולות אלו. לפי דיווחים בסוריה, מטרות התקיפה הן מחסני נשק איראניים שהגיעו לאדמת סוריה, שישראל לא מוכנה שיהיו שם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"הכביש ריק": הדיפלומטים הישראלים מתעדים את החיים בסין

הותר לפרסום: ארבעה נעצרו בחשד למעורבות ברצח הצעיר באשדוד

אחרי שרעייתו ואביה נחקרו: האם נהג המונית לא נעלם סתם כך?

יירוט בשמי דמשק
יירוט בשמי דמשק | צילום: חדשות 13

לאחר התקיפה בליל חמישי, צבא סוריה שיגר טילי נ"מ לעבר המטוסים שביצעו את התקיפה. הירי היה לt יעיל וגרם לבשאר אל-אסד לאבד המון נכסים, שכן בכל תקיפה כזו מושמדות סוללות רבות של טילים, שעולות הרבה כסף. במקביל הרוסים מאפשרים לאסד להמשיך ולהגיב, בזמן שהם נשארים מחוץ למשחק.

אתמול התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה ואמר כי "אני לא מתייחס לדברים ספציפיים - תשאל את חיל האוויר הבלגי". "יש לנו מדיניות לפעול נגד איראן בכל מחיר ואנחנו מונעים ממנה באופן שיטתי להתפתח", הוסיף נתניהו. אנחנו עושים את זה בגלוי ובסתר". את הדברים אמר בריאיון לאלי לוי וענבר דותן ברדיו חיפה.

כזכור, על פי דיווח מרכז המעקב הסורי שבעה בני אדם נהרגו הלילה בתקיפה שמיוחסת לישראל. על פי הפרסום, מדובר בארבעה איראנים ושלושה סורים. מוקדם יותר, כאמור, דווח כי חיל האוויר הפציץ מחסני נשק של איראן באזור דמשק. זאת, יומיים לאחר שמטוס מטהראן פרק בשדה התעופה המקומי מערכות נשק מתקדמות.

צבא אסד הפעיל את מערכות ההגנה האוויריות שלו, ושיגר טילי קרקע-אוויר לעבר המטוסים. על פי טענת סוריה, חלק מהטילים יורט. במקביל, המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי התקיפה כוונה ליעדים של המיליציות האיראניות סמוך לשדה התעופה בדמשק. עוד דווח כי כמה מהטילים פגעו במטרתם וכמה יורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית.