המטרה החדשה: הכרעת חיזבאללה

אחרי שנים של רצון להביא לשקט ארוך-טווח, בצה"ל משנים את הגישה ומעוניינים שהמערכה הבאה בצפון תביא להכרעת חיזבאללה באופן מוחלט

רוני דניאל (חדשות 2)

התרגיל הענק של צה"ל מתנהל בתכלית שונה מקודמיו: אם עד עכשיו התכלית המבצעית הוגדרה כהבאה להרתעת חיזבאללה ושקט ארוך-טווח, כעת המטרה היא הכרעת חיזבאללה. הנחת העבודה של התרגיל - בו משתתפות יחידות אוויריות, קרקעיות וימיות, והוא הגדול מסוגו זה 20 שנה - היא שבהחלט ייתכנו שתי זירות במקביל: מלבנון ומסוריה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מההגדרה הזאת נגזרות כל הפעולות שיתבצעו במהלך התרגיל: חיל האוויר מסוגל לתקוף אלפי מטרות ביממה, וזה יתורגל; המודיעין אמור לספק מידע על מטרות נוספות מדי יום, בנוסף לרבות שנאספו עד עכשיו; והתמרון הצבאי הקרקעי אמור להיות אלים מאוד, כאשר כל מקום ממנו משגרים רקטות לעבר ישראל ייפגע - כלומר, כפרים שלמים נמצאים בסכנה הזו.

על פי עיצוב המערכה הנוכחי, גם לבנון עצמה תיפגע: תשתיות מדינתיות, כפרים ועיירות ייפגעו אף הם - ובעוצמה רבה. למעשה, התרגיל הזה לוקח כנתון הפעלת כוחות גדולים לתמרון במרחבים גדולים בלבנון.

המטרה: הכרעת חיזבאללה (רויטרס)
המטרה: הכרעת חיזבאללה (רויטרס)

מה שעוד ברור הוא שהעורף הישראלי ייפגע יותר משנפגע במערכות הקודמות - ולכן גם פיקוד העורף מתרגל את מכלול פעולותיו בעורף האזרחי. ההבנה שמערכות היירוט נגד רקטות וטילים לא יוכלו לספק הגנה מלאה מחייבת הבנה שהמקלטים והממ"דים הם הפתרון, וגם את זה ינחו ויתרגלו עם אזרחי הצפון.