אילו ח"כים ינסה נתניהו להעביר אליו כדי להקים ממשלה? • פרשנות

השמחה בליכוד מוצדקת בשל ההישג, אך הדרך לממשלה עדיין ארוכה. ח"כ בודד מכחול לבן יהווה בעיה חוקית, ולכן עמיר פרץ, שכועס על גנץ, ואורלי לוי, ראש סיעה - עשויים לקבל הצעות מפתות

זמן צפייה: 01:56

בחירות 2020: תמונות הניצחון במטה הליכוד אמש (שני), לאחר פרסום תוצאות המדגם, משקפות הישג גדול לליכוד והישג אישי לנתניהו. אך צריך לזכור - גם באפריל ראינו תמונות ניצחון דומות, אבל ליברמן לא נכנס והוא נכשל להרכיב ממשלה.

מאז פרסום המדגם, שהניצחון של נתניהו בו לכאורה ברור, ליברמן אמר שמפלגתו לא תיכנס לממשלת ימין-חרדים, עופר שלח מכחול לבן הבהיר שלא ייקח חלק בממשלת אחדות, ואיימן עודה הצהיר שאף אחד מהרשימה המשותפת לא ימליץ על גנץ.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הנדל: לא יפנו אליי – הם יודעים למה; ינקלביץ': הכול שמועות

90% מהקולות נספרו: הליכוד מובילה ב-4 מנדטים; 59 מנדטים לימין

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כרגע, קשה לסמן מי מ-60 הח"כים האחרים עלול לערוק לימין. בעבר, עומר ינקלביץ' סומנה כעריקה, ומן הסתם ינסו גם עכשיו להביא אותה ולהפעיל עליה מנופי לחץ חרדיים ואחרים. אבל צריך לזכור - קשה מאוד לתת תפקיד לחבר כנסת בודד, כיוון שהחוק אוסר זאת. חבר כנסת כזה נקרא פורש, וקיימת בעייתיות למהלך מבחינה חוקית.

בשל כך, אפשר להניח שנתניהו ירצה לתת הצעה ליו"ר העבודה עמיר פרץ, שכועס מאוד על גנץ, ונמצא בשלב בקריירה הפוליטית שבו אולי יסכים לערוק בשביל תפקיד גדול. גם מישהי כמו אורלי לוי, שהיא ראש מפלגת גשר, יכולה ללכת לבד.


מוקדם יותר היום, חברי הכנסת עומר ינקלביץ' ויועז הנדל מכחול לבן התייחסו לדיווחים על פניות שבוצעו אליהם מטעם הליכוד לטובת "עריקה" לגוש הימין. ינקלביץ' כתבה בחשבון הטוויטר שלה "הכל שמועות. לא יקרה!". הנדל כתב: "לכבוד רב סרן שמועתי, באשר הוא שם. לא פנו אלינו, לא יפנו אלינו, הם יודעים למה".

בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס גם הוא לעדכון תוצאות האמת בפתח ביתו ואמר כי "תוצאות הבחירות הולכות ומתבררות אט אט. לנתניהו אין רוב של 61 להרכיב ממשלה. אנו נבחן את דרכנו. אנו מכבדים את הודעת הבוחר. היינו מחויבים, נותרנו מחויבים ונהיה מחויבים לגורל מדינת ישראל".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לתוצאות המסתמנות ואמר: "כפי שהתחייבנו לבוחר - אנו מתכוונים להכריע לכאן או לכאן כדי להימנע מבחירות רביעיות. למעשה, אין גוש ימין - יש גוש חרדי-משיחי. הימין היחיד זה ישראל ביתנו".