נתניהו שוב לא ידע: הציבור זכאי למנהיג שיודע, מבין ולוקח אחריות

מפרשת הצוללות ועד לזימון חרדים לצה"ל, ממנהל שיפא ששוחרר ועד התצפיתניות שאין להן נשק: בשבוע הבא ייסע רה"מ לנאום בקונגרס, ושם הוא יסביר, יטיף ויציג באנגלית משובחת את הרושם שהוא יודע בדיוק מה צריך לעשות. אבל לנו בעברית הוא אומר שהוא לא ידע

זמן צפייה: 01:50

בשבוע הבא, תוך כדי מלחמה, ייסע ראש הממשלה בנימין נתניהו לארצות הברית לטובת נאומו בקונגרס האמריקני. הוא יסביר, הוא יטיף, הוא יציג באנגלית משובחת את הרושם שהוא יודע בדיוק מה צריך לעשות. יודע? כי לנו בעברית הוא אומר שהוא לא ידע. אך מה קורה כשהמנהיג הבכיר ביותר במדינה טוען שוב ושוב כי "לא ידע"?

מפרשת הצוללות ועד לזימון חרדים לצה"ל, ממנהל שיפא ששוחרר ועד התצפיתניות שאין להן נשק. ידע על הדלק? ועל המזון לעזה? ועל המצב של הנוחבות בשדה תימן? ועל מצב החטופים? התושבים המפונים? ידע זה כוח, חוסר ידע זה תעלול התחמקות מאחריות.

נתניהו נואם בקונגרס ב-2015
נתניהו נואם בקונגרס ב-2015 | צילום: רויטרס

האם "לא ידעתי" הוא תירוץ מספק כשמדובר בהרתעה מול אויבים, במוכנות צה"ל, או בהעברת כספים לעזה? או מה צריך לעשות בעזה ומול הגרעין האיראני? האחריות המוטלת על כתפי ראש הממשלה מחייבת ידע מעמיק ומעורבות בכל. הציבור זכאי למנהיג שיודע, מבין ולוקח אחריות. אחרת, מהי משמעות המנהיגות?

האם נתניהו יודע שכל ה"לא ידעתי" מתורגם גם לאנגלית, וכל מצג הידע בקונגרס יתורגם לעברית? אנחנו מקווים שכן.