קריאה למועמדים לראשות הלשכה - הורידו את הלהבות | דעה

קרב האיתנים בין אפי נוה לעמית בכר, ובין תומכי המהפכה המשפטית ומתנגדיה, יוצר עניין ומביא את הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין לכותרות - אך פוגע בעורכי הדין עצמם. על המנצח לפעול לאחר הבחירות לאיחוד השורות

Screenshot 2023 06 14 221201
המתמודדים לראשות לשכת עוה"ד אפי נוה ועמית בכר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הבחירות ללשכת עורכי הדין שיתקיימו מחר (שלישי) מושכות עניין רב במיוחד, באופן שלא זכור שנים. הכותרות זועקות, וכל צד פוליטי בוחר מועמד שיכול לקדם את האג'נדה שלו. תומכי הרפורמה המשפטית מן הצד האחד של המתרס, ומהעבר השני - אנשי המחאה נגד ההפיכה המשטרית. עם כל הכבוד לחשיבות הרפורמה/ההפיכה על המדינה בכלל ועל עורכי הדין בפרט, האם אין דבר אחר שראוי לקדמו? האם בזה צריכה לעסוק הלשכה באובססיביות כזאת?

מעמד עורכי הדין שנמצא בשפל, ההסתבכויות של ראשי לשכה קודמים בפרשיות מין ועבירות שונות, הצפת המקצוע, שכר הטרחה שנמצא בירידה, איום הבינה המלאכותית על עתיד המקצוע, יחס השופטים והביקורת עליהם, עורכי דין מהמרכז מול פריפריה, משרדים גדולים מול קטנים, עומס התיקים, המחסור בשופטים וברשמים, נושא ההתמחות, בוגרי המכללות מול האוניברסיטאות, וכל זאת עוד לפני שנגענו באתגרים ובבעיות הנוגעות לכל תחום וענף, למשל אתגרי הנדל"ן שמשפיעים על עורכי הדין העוסקים בתחום, או האיומים והרציחות שנוגעות לעוסקים בפלילים.

כל אחד מהתחומים האלה חשוב לעורכי הדין לא פחות, וכנראה אף הרבה יותר, מהרפורמה/ההפיכה המשפטית. כמו כן, חשוב לי לדבר על הסגנון. יוקרת עורכי הדין מחייבת שפה גבוהה ונאותה, שלצערנו לא קיימת במרוץ הנוכחי. אנחנו דורשים מכל הצדדים - נא הורידו את הלהבות ותשמרו על טוהר המקצוע ועל מעמדה של הלשכה.

אפי נוה
אפי נוה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ירידה לשפה של ביבים פוגעת בכולנו, גורמת לירידה במעמד של המקצוע, וחמור מכך - לפגיעה באמון עורכי הדין, שגם כך נמצא בתחתית, כאשר להתנהלות של בכירים בלשכה יש השפעה על כך. אנחנו רוצים לרומם את הלשכה ולהעלות את הרמה של עורכי הדין ושל המשפט בישראל בכלל - אך בדרך הזאת לא נצליח בכך.

בבקשה הוכיחו לנו שמדובר במעבר למרוץ סוסים פוליטי. אנחנו לא רוצים שלשכת עורכי הדין - גוף שאנחנו עמלים לשמור על יוקרתו וכוחו - יהפוך לכלי משחק על לוח המאבק הפוליטי בין ימין ושמאל. אפי נוה ועמית בכר הנכבדים, תעזרו לנו לשמור על הלשכה ועל המקצוע, והראו לנו שאתם מעל למאבק הזה, שעשוי לקחת את עורכי הדין כשבויים בקרב לא לנו ולפגוע בכולנו.

ראש לשכת עורכי הדין הזמני, עמית בכר
ראש לשכת עורכי הדין הזמני, עמית בכר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ואסיים בפנייה למנצח, יהיה אשר יהיה - פעל לאיחוד השורות לאחר הבחירות. אנחנו קולגות וצריכים להמשיך לעבוד יחד, תומכי רפורמה או מתנגדים להפיכה. אל תיתן למחלוקת זאת - חשובה ככל שתהיה - לקרוע את הלשכה ולהפריד בין עורכי הדין. יש אתגרים רבים למקצוע עריכת הדין, וחשוב שאת המלחמות שלנו נעשה יחד. רק כך נוכל להביא להישגים. בוא נשאיר את המאבקים החריפים ביננו למהלומות שמחליפים עורכי הדין בבית המשפט. כך מכובד וראוי. זה מה שהולם את המקצוע.

עדן זינו היא עורכת דין, מומחית לדיני צבא וזכויות חיילים

רוצים לכתוב למדור הדעות באתר רשת 13? שלחו לנו מייל: opinion13news@gmail.com