הציבור החילוני-ליברלי הפסיק להיות פראייר | דעה

"נבוא אתכם חשבון", איים ח"כ משה גפני על כ-170 ראשי הרשויות ש"העזו" להודיע במכתב לרה"מ, שר החינוך ושר האוצר כי יסרבו לממן גנים ותיכונים חרדיים בתחומם. גפני התרעם על המכתב של ראשי הרשויות - אך האמת היא שכל מילה בו צודקת, הגיונית ומתבקשת

משה גפני ויצחק גולדקנופף
משה גפני ויצחק גולדקנופף | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"נבוא אתכם חשבון", איים בשבוע שעבר יו"ר ועדת הכספים משה גפני (יהדות התורה) על כ-170 ראשי הרשויות ש"העזו" להודיע במכתב לראש הממשלה, שר החינוך ושר האוצר כי יסרבו לממן גנים ותיכונים חרדיים בתחומם. ח"כ גפני התרעם על המכתב של ראשי הרשויות, אך האמת היא שכל מילה בו צודקת, הגיונית ומתבקשת.

במסגרת ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין הליכוד למפלגות החרדיות הוסכם בין היתר להרחיב את "חוק נהרי" - שנחקק בעבר למרות התנגדות נחרצת של ראשי הערים - וחייב אותם לסבסד בהיקף של 75% את כיתות א'-ט' במגזר החרדי. לפי ההסכמים הקואליציוניים, ראשי הרשויות יחויבו לתקצב גם את גני הילדים ובתי הספר התיכוניים בחברה החרדית.

צריך להגיד את הדברים בקול צלול וברור - אין שום סיבה שהציבור החילוני העובד, המשרת ומשלם המיסים יממן את הציבור החרדי. אין שום סיבה שראשי רשויות יפלו את תושביהם החילונים (שהם הרוב המובהק במרבית הרשויות החתומות על המכתב) ויממנו בתי ספר שאינם מלמדים ליבה, ואינם מכשירים את בוגריהם להשתלבות בחיים האזרחיים ובמעגל העבודה.

העובדה שראש הממשלה הנוכחי מוכן לתקצב מוסדות חינוך שאינם מלמדים את מקצועות הליבה, למען שרידותו האישית והפוליטית, היא חרפה מוסרית והקרבת העתיד של כולנו על מזבח הפוליטיקה הצינית וחסרת הבושה.

ח''כ משה גפני
ח''כ משה גפני | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נתניהו, דרעי, גפני ושותפיהם הפוליטיים לא מבינים או מסרבים להתייחס לעובדה שהאזרח החילוני הפסיק להיות פראייר, וסיים להשלים עם המציאות ההזויה והאבסורדית בה הוא נדרש לממן אוכלוסייה אחרת, בעוד הוא עצמו מתקשה לסיים את החודש כשיוקר המחיה מזנק כמעט בכל תחום - ממחירי המים, החשמל והדלק, דרך העלות המופרזת של גנים וצהרונים ועד למחירי הדיור הבלתי נתפסים.

כשגפני מאיים על ראשי רשויות באומרו כי "נבוא אתכם חשבון", מעבר לכך שהוא חוטא לתפקידו הציבורי, הוא שוכח כי הם מייצגים את מרבית אזרחי המדינה ושגם לנו, בציבור החילוני-ליברלי, יש אפשרות להגיב (ואף בצורה נחושה לא פחות) במידה וממשלת ישראל תפגע בערכינו וזכויותינו מתוך נקמנות או העדפה של ציבור אחד על פני השני.

בעיר רמת גן, בה אני משמש כחבר מועצה וכסגן ראש העיר, העירייה מקצה לחרדים מבנים -  המשמשים כמוסדות דת – בסבסוד מלא וללא כל עלות. אם גפני וחבריו ימשיכו לנסות ולכפות את אורח חייהם ולדרוש מאתנו (קרי, הציבור החילוני) לממן את מוסדות החינוך נטולי הליבה שלהם, אציע לחבריי במועצת העיר להתנגד באופן גורף לכל בקשה עבור הקצאת מבנים למוסדות דת.

עו''ד רועי ברזילי
עו''ד רועי ברזילי

אין לי דבר נגד הדת או נגד הציבור החרדי. להפך, אני מכבד כל אדם על אמונותיו וערכיו, וכשליח ציבור אני מעוניין להיטיב עם כלל התושבים בעירי ועם כלל אזרחי ישראל. יש לי בעיה קשה עם מי שמנסים "לבוא איתי חשבון", לפגוע בחיי היומיום שלי ושל חבריי, ולדרוש מהציבור שממנו אני בא לממן אורח חיים בדלני ובלתי יצרני המנציח בורות ועוני.

"לא יכול להיות הבדל בין חינוך ילד חרדי לכל ילד אחר במדינה", אמר השבוע השר אריה דרעי בתגובה למכתב הנוקב של ראשי הרשויות. לא נותר לי אלא להסכים עם דרעי - לא יכול להיות שילד חילוני, בכל מקום בארץ, יקבל פחות מילד חרדי שאיננו לומד ליבה ואיננו זוכה לכלים הבסיסיים ביותר להשתלבות בעולם העבודה.

דרעי וגפני (באדיבות ראש ממשלה חלש, ציניקן וסחיט) נלחמים עבור הציבור שלהם, גם כשפירוש הדבר הוא פגיעה באינטרס הרחב של מדינת ישראל. אם ימשיכו לנסות ולפגוע בזכויות של "הרוב השקט", הם יגלו שהרוב הזה לא כל-כך שקט ושגם לנו, הציבור החילוני-ליברלי הרוצה מדינה שוויונית-דמוקרטית מתקדמת, יש ערכים ונכונות להיאבק עליהם.

עו"ד רועי ברזילי הוא סגן ראש העיר רמת גן

רוצים לכתוב למדור הדעות באתר רשת 13? שלחו לנו מייל: opinion13news@gmail.com