נתניהו רוצה בחירות, אבל מאוחר יותר - האם גנץ יתקפל? • פרשנות

רה"מ הצהיר כי יצביע נגד פיזור הכנסת והטיח האשמות בגנץ, שחושש מבחירות, אולם די ברור שהוא יכול ברגע אחד לפתור את המשבר ומנסה לדחות את הקץ לזמן טוב יותר עבורו. מי ייכנע ראשון?

זמן צפייה: 01:06

המשבר בקואליציה: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול (שני) כי הוא לא מעוניין בבחירות ואף הצהיר כי "הליכוד תצביע ביום רביעי נגד הליכה לבחירות - ובעד אחדות", אולם לא ניתן אלא לקבוע כי הדברים שלו ציניים - והרי אם נתניהו רוצה, הוא יכול ברגע אחד לפתור את המשבר בין הליכוד לכחול לבן.

אם כן, ראש הממשלה, כאמור, דווקא כן מעוניין בבחירות - אבל לא כרגע, אלא דווקא לקראת חודשים מאי או יוני, אז אולי הכלכלה תתאושש והחיסונים נגד הקורונה כבר יגיעו לישראל, מה שישפר כנראה את מצבו בקרב הבוחרים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

747 נשאי קורונה חדשים התגלו היום; הסגר על נצרת הוארך

משלחת רופאים ישראלים תצא לאיטליה לסייע לטיפול בחולי קורונה

שרים בכחול לבן נגד ינקלביץ': "אנחנו לא מפלגה של מועצת יש"ע"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס קבלת הפנים לטיסה המסחרית הראשונה של חברת ''פליי דובאי''
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס קבלת הפנים לטיסה המסחרית הראשונה של חברת ''פליי דובאי'' | צילום: קובי גדעון, לע''מ

מנגד, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שמאיים על נתניהו בהליכה לבחירות - כלל לא רוצה שאלה יתקיימו. אם יהיו בחירות בקרוב, גנץ לא יצליח לשחזר את ההצלחה מהבחירות הקודמות. מאידך, הוא לא רוצה להיתפס כ"לוזר" שנענה לכל תכתיב של נתניהו, שקובע עבורו מתי יתקיימו בחירות.

גם אם כחול לבן אכן יחליטו ביום רביעי לפזר את הכנסת, מדובר רק בקריאה טרומית - כך שלהם ולליכוד עדיין יהיה מספיק זמן על מנת למצוא פשרה. בשלב זה, השאלה היא מי ייכנע ראשון - גנץ או נתניהו.

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי בשיחת טלפון שהתקיימה בתחילת השבוע בין ראש המטה של גנץ מעיין ישראלי, לבין ראש הסגל של נתניהו אשר אוחיון, הודיע ישראלי לאוחיון כי כחול לבן "תצביע בעד פיזור הכנסת ביום רביעי".

כמו כן, הבוקר הודיעו שרי מפלגת הבודה עמיר פרץ ואיציק שמולי כי יצביעו בעד פיזור הכנסת בהצבעה שתתקיים מחר. מטעם חה"כ פרץ נכתב בטוויטר: "לא ניתן להמשיך ולקיים ממשלה שהדבר הכי קבוע בה הוא חוסר הוודאות. במקום שיתוק מתמשך וחילופי האשמות, עדיף לפזר את הכנסת וללכת כעת לבחירות". עוד תקף השר את ראש הממשלה נתניהו: "דווקא באחד המשברים הקשים שהיו כאן, תקציב המדינה נלקח בשבי על ידי ראש הממשלה בגלל ענייניו האישיים".

שמולי הוסיף: "גם מול התחלואה הגואה והכלכלה שעל הרצפה, נתניהו מציב שיקולים אישיים ומניעים זרים בראש ודוחף הכל לתהום ולסכנה. הזוי שמדינה שלמה במלחמה וראש הממשלה מחפש לעצמו נקודת בריחה. ככה אין טעם להמשיך. נצביע מחר בעד".