הבטחות המועמדים מקרבות את ישראל לסבב בחירות רביעי • פרשנות

בעקבות המתקפה הקשה על גנץ – הודיע האחרון כי לא ינהל מו"מ עם הליכוד. בנט מתחייב לא לשבת עם גנץ, וליברמן לא ישב עם נתניהו. אם כל ההצהרות יתממשו, אף גוש לא ישיג את 61 המנדטים המיוחלים

זמן צפייה: 05:30

בחירות 2020: חמישה ימים לבחירות לכנסת ה-23, וראשי המפלגות כבר מתכננים את ממשלתם: ההתקפה הקשה על בני גנץ ואנשיו הוציאה את הרמטכ"ל לשעבר משלוותו, והיום (רביעי) הצהיר כי לא ישב ואף לא ינהל משא ומתן קואליציוני עם הליכוד.

במקביל, בנט הודיע כי "יעדיף בחירות רביעיות מאשר לשבת בקבינט של גנץ", וליברמן אמר כי לא ישב עם נתניהו. אם ראשי המפלגות ימשיכו לעמוד בהבטחותיהם כפי שעשו בשתי המערכות הקודמות, אף גוש לא ישיג את 61 המנדטים הנדרשים להקמת ממשלה, וישראל תמצא את עצמה בדרך לסבב בחירות רביעי.

עוד בחדשות 13:

גנץ לנתניהו: "לפני שנה וחצי הצעת לי להיות שר הביטחון"

בנט על נתניהו: "לא חושב שזה חכם לתקוף בתוך המחנה"

פגישת גנץ ונתניהו
פגישת גנץ ונתניהו | צילום: אלעד מלכה

לקראת סיומו של קמפיין מאופק וממלכתי יחסית, תקף הערב יו"ר כחול לבן את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "נתניהו, תסתכל לי בעיניים, אתה מאשים את גבי, רמטכ"ל שלחם במערכות ישראל בשנאה לדרוזים? אתה, שלא היית מוכן לעשות תיקון קטן לשוויון לדרוזים", קרא במסיבת עיתונאים בכפר המכבייה. "רק לפני שנה וחצי הצעת לי להצטרף לליכוד ולהיות שר הביטחון שלך".

"נתניהו, איבדת את זה ואתה לא ראוי להיות ראש ממשלה יום אחד נוסף. אני אתך לא אשב. כל מי שהתמודד נגדך ספג את הרפש וההכפשות", הוסיף. "בנית והצמחת סביבך תרבות של שוחד, פשע. הכול כדי שבן דוד שלך ירוויח מעסקת הצוללות? שבן דודך ירוויח מעסקת המניות?"

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

"עליי לא מאיימים, לא חמאס, לא חיזבאללה ולא איראן, אז בטח שלא אתה", סיכם, והתייחס לביקורת הליכוד על יכולותיו הרטוריות: "אז אני לא מדבר כמוך. ביג דיל! בזמן שלקחת שיעורי משחק, אני לחמתי".

ראש הממשלה נתניהו התנער מדבריו של גנץ. "שמעתי את בני גנץ אומר שאנחנו מפרקים את החברה הישראלית", אמר בכינוס של הליכוד בירושלים. "אנחנו שומעים אותם מסיתים יומם ולילה נגדנו ומתלוננים על הסתה. הם מסתירים את האמת והאמת הפשוטה היא שאנחנו במרחק שני מנדטים מניצחון".