הליברטינז התאחדו בהופעה מיוחדת בלונדון

רגע לפני פסטיבל רדינג, הלהקה של קארל בארט ופיט דוהרטי קיימה מופע מצומצם למשפחה וחברים. צפו בקטע מתוכו

עטיפת האלבום "The Libertines"
עטיפת האלבום "the Libertines" | צילום: יח"צ

שש שנים אחרי שהתפרקו, עלו אמש (שלישי) הליברטינז על הבמה במועדון HMV Forum מול קהל מצומצם של קרובי משפחה, חברים ועוד כמה ברי מזל, בכדי לבצע הופעה שהוגדרה כ"חזרה חיה", לקראת הרגע הגדול בסוף השבוע, בו הלהקה תקיים שתי הופעות איחוד ענקיות בפסטיבלי רדינג ולידס.

על פי הדיווח באתר של מגזין NME, פיט דוהרטי, קארל בארט, ג'ון האסל וגארי פאוול עלו לבמה בשעה תשע ורבע ופתחו מיד עם השיר "Horrorshow". לאחריו ביצעו את "The Delaney", המשיכו עם "Vertigo" שפותח את אלבום הבכורה מ-2002, במהלכו דוהרטי ובארט שרו לתוך אותו מיקרופון, מה שהיה לאחד מסימני ההיכר של הלהקה בשיאה.

בין השאר, ביצעו חברי הלהקה, שכמעט ולא דיברו בינם לבין עצמם או עם הקהל, את הלהיטים "Boys In The Band", "Can't Stand Me Now", "Time For Heroes", וסגרו את ההופעה עם 'I Get Along", כשבסופה השתחוו בפני הקהל. גם היום הלהקה צפויה להופיע באותו לוקיישן, אך הפעם מול קהל מעריצים שזכו לרכוש כרטיסים במסגרת הגרלה מיוחדת.

 

הליברטינז, שנחשבים לאחד ההרכבים החשובים והמשפיעים ביותר בשנות האלפיים, הוקמו בשנת 1997, והוציאו עד היום שני אלבומי אולפן, כאשר כבר לאחר הראשון שלהם, "Up The Bracket" שיצא בשנת 2002, הלהקה סבלה מקשיים שנוצרו בשל התמכרות לסמים מצד דוהרטי, שבשלב מסוים אף פרץ לדירתו של בארט ובזז את תכולתה. האלבום השני, שנקרא "The Libertines", בישר את תקופת הסוף של הליברטינז, במהלכה סולק דוהרטי מהלהקה בפעם האחרונה.

 

ממשיכים הלאה

לאחר התפרקות הליברטינז דוהרטי הקים את להקת בייבישמבלס, שהוציאה עד כה שני אלבומים, כשמקביל שחרר אלבום סולו, ובארט הקים יחד עם פאוול את דירטי פריטי טינגס, שהוציאה גם היא שני אלבומים אך התפרקה בשנת 2008. יחסי האהבה-שנאה בין דוהרטי לבארט נמשכו לאורך כל התקופה במהלכה פעלו בנפרד, כאשר במספר מקרים אף עלו לנגן יחד בהופעות אקראיות שונות, אך מעולם לא הגדירו זאת כאיחוד רשמי.

בשלב זה לא ידוע על הופעות נוספות שהליברטינז מתכננים לאחר רדינג ולידס, אם כי בתקשורת הבריטית דווח על שמועות לפיהן חברי הלהקה שוקלים להודיע על תאריכי הופעות נוספים ועל כוונה לחזור ולעבוד על חומרים חדשים במידה ושתי הופעות האיחוד יהיו מוצלחות כמצופה.

 

>>> אלכס פולונסקי הכתיר את פיט דוהרטי לקורט קוביין של העשור החולף
>>> לא לפני שהוא התאהב באלבום הסולו שלו