אליוט גולד יתארח בפסטיבל חיפה

השחקן האמריקני, מכוכבי הסרט "מ.א.ש" יהיה יושב ראש חבר השופטים בפסטיבל ויעביר סדנת אמן

השחקן האמריקני אליוט גולד יהיה אורח פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-25 בחיפה ויכהן כיושב ראש חבר השופטים בתחרות הקולנוע הישראלי העלילתי. אליוט גולד יקבל את פרס הפסטיבל על מצוינות בקולנוע ויעביר כיתת אמן לתעשיית הקולנוע ולקהל הרחב.

גולד התפרסם בשנות השבעים כששיחק בסרטים "מ.א.ש" ו"בוב, קרול, טד ואליס", "שלום לנצח" ו"המגע". הטיים מגזין כינה אותו "כוכב של דור לחוץ" וליווה את תמונתו בשער העיתון בכתבה בשם "אליוט גולד: דון קישוט מודרני". לצד הענקת הפרס תוקדש לו גם מחווה תחת הכותרת "שנות השבעים של גולד", במסגרתה יוקרנו סרטים בהשתתפותו.

מלבד גולד, יתארחו השנה בפסטיבל כ-30 אנשי תעשיית הקולנוע הבינלאומית, בינהם הצלם בוב ריצ'מן ("אמת מטרידה","מטליקה","קסטנר", "September Issue"); השחקנית היאם עבאס ("עץ לימון", "הכלה הסורית", "משי אדום", "מינכן", "האורח") שמככבת בימים אלו בסרטו האחרון של ג'ים ג'רמוש "גבולות השליטה"; מיכאלה פבלטובה, אמנית האנימציה הצ'כית הידועה, שתקיים הצגה של מיטב סרטיה במקביל לכיתת אמן שתקיים, והמפיק רנצו רוסליני, בנו של הבמאי האיטלקי רוברטו רוסליני.

כמו כן, לכנס הפיצ'ינג הבינלאומי השישי יגיעו עשרה נציגים בכירים מתעשיית הקולנוע והטלוויזיה האירופאית, ביניהם אמה קלארק, מנהלת בכירה בקרן החדשה לקולנוע של המועצה הבריטית, וג'ו אופנהיימר, מפיק בכיר ב-BBC פילמס.

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה ייפתח ב-3 באוקטובר עם הסרט "לקחת את וודסטוק" של הבמאי אנג לי במלאת 40 שנה לפסטיבל הרוק המיתולוגי. מלבד 70 סרטים ישראלים חדשים שיוקרנו בקטגוריות ישראליות שונות, הפסטיבל יארח השנה 150 סרטים חדשים מכ-40 מדינות.

>>> כל מה שרציתם לדעת על פסטיבל חיפה
>>> הסרטים הישראלים שיוקרנו בפסטיבל חיפה