"כאלה אנחנו, לא נשתנה"

הקהל של בית"ר לא מוכן לשבת בשקט בזמן ש"שמם הטוב כאוהדים מוכפש". ארגון 'לה פמיליה' בהודעה לגבי ארועי טדי: "לא חסר הרבה שתפרוץ מלחמת אחים"

ארגון אוהדי בית"ר ירושלים, 'לה פמיליה', הוציא היום (שלישי) הודעה רשמית בשמו ובשם אוהדים נוספים של האלופה בעקבות האירועים בטדי ביום ראשון: "בעקבות האירועים האחרונים במשחק מול מכבי הרצליה נוצר עליהום מצד התקשורת ומצד גורמים פוליטיים, שלא מעורבים ישירות בספורט על אוהדי בית"ר בכלל ועל ארגון 'לה פמיליה' בפרט. לכן בחרנו לצאת בהודעה הבאה: אוהדי בית"ר פרצו לדשא אך ורק כדי לחגוג עם שחקני בית"ר את האליפות המיוחלת. לרגע אחד לא עברה בראשנו מחשבה לפגוע בקבוצה, בשחקנים, באוהדים ובהנהלה".

"איננו מביעים חרטה על הנעשה אלא רק על ההשלכות. אוהדי בית"ר מעולם לא יצרו את ההשלכות למעשים. בשנים קודמות כשפרצו למגרשים מעולם בית"ר לא נענשה או כל קבוצה אחרת. אז מה נשתנה הלילה הזה? שאלו בימים האחרונים מדוע לא יכולנו לחכות שלוש דקות ולרדת לדשא לאחר שריקת הסיום. בשנה שעברה אוהדי בית"ר ירדו לדשא אחרי שריקת הסיום ובכל זאת נענשנו. המסקנה ברורה – בכל מצב מחפשים להעניש את אוהדי בית"ר. אנחנו ידועים באהדה הרבה והעזה לקבוצה והיה קשה מאוד לאוהדים להתאפק, אפילו אם מדובר בפרק זמן קצר".

"במקרה הזה כמו במקרים אחרים, גורמים לא סימפטיים ואפילו עוינים הופכים את התנהגות אוהדי בית"ר להתנהגות פרועה ומופרעת. בשנים עברו כשנכנסו לדשא דאגו השדרנים, הפרשנים ואנשי התקשורת להחמיא לקהל, וזה בדיוק אותו קהל שהיום הם מבזים. הקהל של בית"ר אינו בר שינוי ולא צריך להשתנות. כאלו אנחנו ואנחנו לא מתביישים באופי שלנו".

"נזק גדול נגרם כשאוהדי היציע המערבי בחרו לשרוק בוז, לקלל ואף להשליך חפצים על אותם אוהדים שבחרו לחגוג בדשא ולאהוב את השחקנים מקרוב. בכך למעשה נתנו אוהדי היציע המערבי את הכח להתאחדות ולגורמים אחרים כדי להעניש את הקבוצה. חלקם אף אמרו שטוב יהיה אם נקבל עונש רדיוס ו/או שישללו מאיתנו את האליפות. אלה אותם אוהדים שנשארו ביציע, שלכאורה לא רצו לפגוע בקבוצה. עכשיו נשאלת השאלה מי פגע יותר בקבוצה".

"לא חסר הרבה או לא צריך הרבה בכדי שתפרוץ מלחמת אחים בקהל של בית"ר. מעולם לא פחדנו ממלחמות ותמיד יצאנו כשידנו על העליונה. אבל אם וכאשר תפרוץ מלחמה בקרב אוהדי בית"ר, המאושרים ביותר יהיו יריבינו ושונאינו ואיננו חפצים בכך. אנחנו קוראים לכל אוהדי בית"ר להיות מאוחדים, ללא אבחנה, ולא משנה באיזה יציע כל אחד בחר לשבת. כולנו אוהבים את הקבוצה וכולנו רוצים בטובתה ובהצלחתה למרות הדרכים השונות".

"לסיום אנחנו רוצים לומר לשחקנים שאנחנו אוהבים אותם ותמיד נהיה מאחוריהם. אנחנו רוצים לחגוג איתם ככל שניתן וגם אם לא הכל התרחש כראוי, הכל נעשה אך ורק מאהבה עזה לקבוצה. לא הייתה לנו שום כוונה לפגוע בשחקנים או בקבוצה. השחקנים צריכים להיות גאים שיש להם את הקהל הכי חם ואוהב בעולם".

"זה לא ישפיע על הגביע"

"תובע ההתאחדות עוד לא אמר מה העונש שהוא הולך לדרוש ולכן הכל ספקולציות. אנחנו עובדים על כתב הגנה שמסתמך על תקדימי העבר, וכולם יודעים שהיו פריצות לדשא כמעט בכל אליפות", כך אמר היום (שלישי) מנכ"ל בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין, בעקבות ההערכות לפיהן יוטל על הקבוצה עונש של הפחתת נקודות על אירועי טדי.

קורנפיין, שאחרי הפריצה לכר הדשא התייחס לסירוב מכבי הרצליה לחזור לשחק במקום לגנות את הקהל, הוסיף: "ברור שההתנהגות הזו לא מקובלת. האוהדים היו יכולים לחכות בסבלנות עוד שלוש דקות, ואז לא הייתם שואלים אותי את כל השאלות האלו.

"בסיום המשחק לא היו מונעים מאף אחד להיכנס לדשא. אני בטוח שאם האוהדים היו יודעים שזאת תהיה התוצאה של הפריצה לכר הדשא, אף אחד מהם לא היה נכנס לפני שריקת הסיום".

"המזל הגדול הוא שביום ראשון לא היו פצועים, כי אז הכתם היה גדול הרבה יותר", הוסיף קורנפיין. "בית"ר תשלם את המחיר בעקבות מה שקרה, גם הכספי וגם בבית הדין".

כשנשאל על התנהלות המשטרה, השיב קורנפיין: "הדבר החשוב ביותר הוא בטחון האוהדים, אנחנו לא רוצים ולא יכולים להתערב בקבלת החלטות של המשטרה".

בצל הפרשה, תתמודד מחר בבית"ר מול מכבי נתניה בחצי גמר גביע המדינה (20:15). קורנפיין בטוח שהשחקנים יידעו לעשות את ההפרדה.

"אין סיכוי שמה שקרה בטדי ישפיע על המשחק מחר", הוא טוען. "נכון שבחדר ההלבשה ביום ראשון היתה אווירה של הפסד ולא של אליפות והשחקנים היו מאוכזבים, אבל ראיתי אותם מתאמנים. הם מרוכזים במטרה ויודעים שהם קרובים מאוד להשיג אותה".