"העם רוצה בידור"

עד ש"הבימה" תגלה אותה, אוולין הגואל חוזרת לתאטרון המסחרי עם "הצ'אט ועונשו" של שלום אסייג, אבל לא מתפתה להיכרויות באינטרנט. ראיון

"למרות שאני מעולם לא שוטטתי בשום צ'אט אני יודעת שברגע שאתה נכנס לזה אתה בשנייה יכול להתמכר. אני לא אוהבת להתחבא מאחורי דברים. אני חייבת לראות את הבן אדם שעומד מולי. יכול להיות שאני מהדור הישן, אבל מה לעשות, אני מאמינה בהיכרות מסוג אחר".
כך אוולין הגואל בוחרת לקדם את "הצ'אט ועונשו", הצגת הבידור החדשה בכיכובה, שכל כולה עוסקת בהיכרויות ברשת. אפשר להבין אותה. אחרי הכל, חינוך מסורתי וזוגיות מוצלחת של שנה וחצי עם יורם רובינגר בודאי לא גורמים לה לרצות לחפש ריגושים מידיים מהסוג הוירטואלי.

ב"הצ'אט ועונשו", שהחל מהשבוע נכנס לטנדר בדרך לעובדי תדיראן וחברת החשמל באשר הם, הגואל משחקת את נעמה, מורה הנשואה 25 שנה לאריה אלאלוף (יגאל עדיקא). עדיקא מחפש ריגוש צדדי לחייו האישיים ומגלה את עולם הצ'אטים. הגואל מגלה זאת ומחזירה לו קונטרה עם ניק סקסי וכך העלילה מתפתחת עד לכדי קומדיה של טעויות בניחוח בורקיטס. ויש גם את רותם סלע בתפקיד הפתיינית, כמובן.
את נאיבית בזוגיות ?
"חופשי, בטח".

ואם תגלי יום אחד שהפסקת לרגש את הבן זוג שלך?
" אני חושבת שאני פשוט אקום ואלך, נראה לי".

בגיל 46 ובשיאה של קריירה מאוחרת שכוללת לא מעט תפקידים מגוונים וברוריה פסקל אחת, הגואל מסמנת וי על עוד פרויקט בדרך אל האוסקר, חלומה הגדול. חשיפה אולי אין כמו פעם, אבל עבודה דווקא לא חסר: הגואל מזגזגת בימים אלה בין חזרות לסרט קולנוע חדש בבימוייה של רונית אלקבץ; צילומים לקמפיין של המעצבת דורית שדה, ולא מפסיקה לחשוב פרקטית איך לגמור את החודש בכבוד מבלי להתדפק על יותר מדי דלתות בימאים. התוצאה: בניגוד לטלוויזיה, התאטרון הרפרטוארי עוד לא ממש גילה אותה, ולעומת זאת כשאסייג, או לפניו, עופר שפריר, במאי הצגת הבידור הקודמת בה השתתפה, "הגליל והתחתון", רוצים לדפוק קופות - הם יודעים למי לפנות.

ההצגה הזו היא פשרה מבחינתך ?
"ברור שהייתי רוצה להיות שייכת לתיאטרון בו אני יכולה להעלות כמה וכמה תפקידים ושזה יהיה הבית שלי. גם הייתי רוצה את האפשרות להתנסות בתפקידים כאלה ואחרים, כי אתה יכול למצוא הרבה דברים חדשים על עצמך. אז כן הייתי רוצה את האתגר שיש בתיאטרון רפרטוארי . אבל כאן זה בידור קליל, וזה גם סוג של יציבות כלכלית".

חלק מהדיל בהצגות מסחריות זה העבודה בלילות שישי, איך זה מתנגש לך עם החיים האישיים ?
" זה לא קל. בשבילי יום שישי הוא לבית, לילדי, לבן זוגי ולהורי. בכל פעם זה כואב לי מחדש שאני קמה וצריכה ללכת. זה לא משהו שאני שלמה איתו ולא אשלים איתו לעולם. אבל ביום שישי גם העם רוצה בידור, אין מה לעשות. זה חלק מהמקצוע".

איך הולך עם שלום אסייג?
"הוא מאוד מקצועי, יש לו חדות והוא יודע מה זו הנחתה. הרבה בזכות הניסיון שלו ובגלל שהוא בא מהמקום של הפאנצ'ים הוא יודע מה עובד ומה לא"

ומה יגיד אביך הרוחני יורם לוינשטיין על זה שאת חולקת במה משותפת עם רותם סלע?
" אני חושבת ששלום פה לא הקל ראש. איתגר אותו לקחת מישהי שלא למדה משחק וכזו חתיכה. בסך הכל יש לה סצנה אחת בהצגה אבל זו הסצנה הכי חשובה שבה מתחילות כל הבגידות".