ויקיחנוכה

ויקיפדיה העברית עורכת מפגש כותבים חברתי בחנוכה. הנושאים שעל הפרק: העלאת גיל הכותבים, השוואה לוויקיפדיה באנגלית והקמת עמותה רשומה

קבלו הזדמנות פז להסתכל בעיניים למי שמוחק לכם את הערכים: לרגל חנוכה, האנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה עורכת מפגש חברתי (ראו תוכניה, שלמרות ההצעות בדף לא כוללת רקדניות בטן או מופע של מייקל לואיס).

הכנס יתקיים ביום שישי הקרוב, ה-15 לדצמבר 2006, במרכז הבינתחומי בהרצליה. במסגרת האירוע יחגג גם הערך ה-50,000 בוויקיפדיה העברית, שצפוי להיכתב במהלך החודש.

לדברי איציק אדרי, פעיל בוויקיפדיה המשמש גם כדובר, מדובר במפגש חברתי בו לא יתקבלו החלטות מהותיות בנוגע לעתידה של האנציקלופדיה העברית - אלו מתקבלות בהצבעות דמוקרטיות במזנון של ויקיפדיה.

לדבי אדרי ודויד שי, בירוקרט ויקיפדיה, המפגש מהווה הזדמנות למפגש בין הכותבים, הנפגשים לרוב רק באינטרנט, ונועד לראות ולהכיר את האנשים מאחורי השמות הווירטואליים. הכנס, כמו גם ויקיפדיה עצמה, הוא מיזם התנדבותי של חברי הקהילה.

בין הנושאים שיעלו במפגש: גיוס כותבים מבוגרים לוויקיפדיה, אמינות ואיכות המידע באנציקלופדיה, מתקפות האיכות (פרוייקט שמטרתו להעלות את איכות הערכים), הקמת עמותת ויקיפדיה העברית, האזנה לרשמים מכנס ויקימניה העולמי והרצאת אורח של צחי חייט, בנושא מחקר על ויקיפדיה העברית והשוואה לגירסה האנגלית.