בין המציאות לבדיון: מה באמת קרה ב"סקס של מאסטרס"?

הבן המתערטל, ההשפלות והנישואין חסרי האהבה. ה"סקס של מאסטרס" עומדת לסיים עונה בישראל ואנו מראים לכם בדיוק מה קרה במציאות ומה הומצא במוחם הקודח של התסריטאים. תאמינו לנו, המציאות עולה על כל דמיון

הסקס של מאסטרס
הסקס של מאסטרס | צילום: יח"צ

ה-"הסקס של מאסטרס" עומדת לסיים עונה ראשונה בישראל אז אם לא צפיתם עדיין בסדרה, המבוססת על סיפור אמיתי, פנו לכם יום ושבו מול המסך.

 

ידוע שהסדרה מבוססת על סיפורם האמיתי של ד"ר ביל מאסטרס (מייקל שין) ווירג'יניה ג'ונסון (ליזי קפלן) אבל כמה ממה ששודר אכן התקיים במציאות? לשם כך השווה אתר "אנטרטיינמנט וויקלי" בין הסדרה לספר עליו התבססה - "אדוני הסקס: חייהם של וויליאם מאסטרס ווירג'יניה ג'ונסון, הזוג שלימד את אמריקה כיצד לאהוב".

 

הסדרה עוקבת אחר סיפורם של מאסטרס וג'ונסון שבעצם שינו את תפיסת החברה על מין בשנות ה-50 וה-60. הניסויים שלהם תיעדו יחסי מין במלואם והממצאים שלהם הם בעצם מה שאנו יודעים היום על סקס, כן, כולל האורגזמה. במציאות, השניים הפכו מעמיתי מחקר לזוג נשוי אך האם הסדרה באמת נאמנה למקור?

הדיקאן לא היה הומו, אבל הזוג חקר את הנושא

אחת השאלות שעולה היא האם וירג'יניה נענתה לביל על ההתחלה? לפי וירג'יניה עצמה, ממש לא. וירג'יניה סיפרה למחבר הספר, תומאס מאייר, שהיא החלה לעבוד עם ביל ב-1957 כעוזרת והשותפה לסקס איתו ושהיא לא רצתה שום קשר מעבר לכך. "כלל לא היה לי עניין בו", אמרה. השניים קיימו יחסי מין על בסיס יומי במשך יותר מעשור, כשביל מדריך את וירג'יניה "להישאר מקצועית ככל שניתן" והמפגשים ביניהם לא התפתחו אל מעבר לדיון המחקרי. לאחר שנים, היא הודתה שהסכימה לעבודה מכיוון שהייתה צריכה לפרנס את ילדה.

 

כמו כן, מתברר שהחוויה לא הייתה קלה לווירג'יניה ועשורים לאחר מכן היא עדיין ספגה את ההשפלות והעלבונות מצד רופאים אחרים על השתתפותה במחקר והעובדה שהופיעה בתיעוד מצולם ומוסרט של יחסי המין. היא אפילו סירבה להגיע לקבל פרס על פועלה באוניברסיטת "בראון" בטענה שהיא רוצה להניח את העבר מאחוריה.

 

הדמות ההומוסקסואלית של דיקאן האוניברסיטה היא בדיונית ולא הייתה קיימת במציאות. עם זאת, מאסטרס וג'ונסון ביצעו מחקר שנוי במחלוקת ובדקו כיצד ניתן להמיר הומוסקסואלים לסטרייטים.

מתי ביל יעזוב את אשתו?

בסדרה מתוארים ניסיונותיה של ליבי, אשתו הראשונה של ביל, להיכנס להריון וההצלחה שלה בכך. במציאות היא אכן הביאה בן לעולם אך מתברר שלא היה קל לגדול בצל האב המפורסם. הבן נעצר בשנה שעברה פעמיים על התערטלות וביצוע מעשה מגונה בציבור.

 

האם ביל ווירג'יניה יתאחדו וביל יעזוב את אשתו בעונה הבאה? אל תעצרו את נשימתכם כי כנראה שזה עדיין לא יקרה. בני הזוג התגרשו רק ב-1971 ועד אז וירג'יניה יצאה עם בכיר בחברת בשמים, האנק וולטר. השלושה אפילו שיתפו פעולה במחקר שעסק בפרומונים.

 

רק כשהאנק הציע לווירג'יניה נישואין, ביל חשש שהדבר ישפיע על עבודתו אז הוא התעשת, התגרש מליבי ופתח את פרק ב' של חייו. בפועל, הספר חושף שכזוג נשוי, השניים קיימו יחסי מין הרבה פחות מאשר כשהיו עמיתי מחקר. הזוג התגרש לאחר 20 שנה, ללא ילדים. ביל התאחד מחדש עם אחות של שותפתו לחדר בזמן הלימודים ווירג'יניה מעולם לא נישאה מחדש עד מותה.

 

ועכשיו לשאלת השאלות: האם ביל באמת היה מאוהב בווירג'יניה? אי אפשר באמת לדעת. כשהשניים התחתנו ב-1971 היו מעורבות בהחלטה סיבות עסקיות לחלוטין. השניים כבר פרסמו את מחקרם, הפכו למפורסמים והחתונה הייתה דרך לשמור על המותג והשותפות.

 

ב-1994 וירג'יניה בעצמה אמרה: "אנחנו לא שייכים לעצמנו. חשבנו במובנים של עבודה ומה שקיווינו להשיג ולא במובן של חיים פרטיים". לחברים ולמשפחה הם סיפרו שמעולם לא אהבו אחד את השני אבל המציאות הוכיחה דברים שונים - שיתוף הפעולה המוחלט והמשיכה שלהם אחד לשני סתרה את הצהרותיהם.