הנכדים שמקעקעים את המספר של סבא על הזרוע

כשהגיעו שורדי השואה לראשונה לאדמת ישראל, המספר שהיה חרוט על ידיהם הפך לדבר שיש להתבייש בו. היום, נכדיהם ונכדותיהם של אותם הניצולים מקעקעים על ידיהם את המספרים של הסבים והסבתות

זמן צפייה: 03:56

כשהגיעו שורדי השואה לראשונה לאדמת ישראל, המספר שהיה חרוט על ידיהם הפך לדבר שיש להתבייש בו, והיהודים שחיכו להם בארץ ראו בהם מי שהלכו "כצאן לטבח". היום, נכדיהם ונכדותיהם של אותם הניצולים מבקשים לשמר את הזיכרון של השורדים- ומקעקעים על ידיהם את המספרים של הסבים והסבתות.

ניצן רייכנברג קעקע את המספר של סבו על היד. "הרעיון הגיע מסרט שעשו על סבא שלי לפני 12 שנים בערך", הוא מספר. " עשו עליו סרט דוקומנטרי, בעצם המפיקה לקחה אותו בחזרה לביתן 10 בו שהה בתקופת השואה. בסרט, סבא שלי והיוצרת ישבו במחנה ומקעקע קעקע את המספר של סבא שלי על זרוע היוצרת. חשבתי לעצמי שלא הגיוני שמישהי שאנחנו לא מכירים עם המספר של סבא על היד, ומסתבר שגם אחותי חשבה כך.  יש לנו בעצם את אותו הקעקוע על שלושת הזרועות - שלי, של אחותי ושל סבא. אחותי לקחה את זה לכיוון אמנותי וקעקעה את סמל האינסוף, ואני הלכתי על הכיוון הפשוט יותר, קעקעתי את המספר והוספתי הקדשה לסבא".