"גיא הוכמן? אני מתה עלייך": כך הציל הקומיקאי אישה שעמדה לשים קץ לחייה

גיא הוכמן ורס"ר שיר דהן, שוטרת מתחנת לב תל אביב, שהצילו אמש את חייה של בחורה צעירה, נפגשים באולפן ומשחזרים את מה שקרה

זמן צפייה: 09:09

הקומיקאי גיא הוכמן הסתובב אמש בתל אביב עם בת זוגתו אביה, כשלפתע שמע צרחות אימה וראה בחורה צעירה רצה ועולה לחניון בניסיון לשים קץ לחייה. הוכמן לא היסס לרגע, קרא לרס"ר דהן שהיתה בסיור באזור עם ניידת, עלה לחניון, קפץ לכיוון הצעירה ותפס לה את היד. הצעירה שזיהתה אותו מהסרטונים המיוחדים שלו חייכה לעברו ואמרה לו "אני מתה עלייך".

אולי יעניין אתכם גם:

בעקבות הקורונה: נהג המונית הפך למקבץ נדבות

בקרוב נהנה מעוד נחל ישראלי: שיקום הקדרון יוצא לדרך

12 שנה אחרי: היולדת האלמונית סגרה מעגל עם בית החולים רמב"ם

מתוך הפוסט של הוכמן בפייסבוק:

"זה כנראה הדבר הכי מטורף שקרה לי... ת״א, לילה. אני ואביה באזור הסינמטק אנחנו פתאום שומעים צעקות מטורפות. אני מסתכל ימינה וקולט בחורה רצה ריצת אמוק ונמרחת על הגדר. אני מסתכל עליה מרחוק וקורא לה לעצור. היא מסתובבת אליי, צועקת לי לעזוב אותה לנפשה כי רודפים אחריה....

"מצטרפים אלינו עוד אנשים למרדף בנסיון לעזור, והיא צועקת צרחות אימים שיעזבו אותה. אחת מהנשים מנסה להתקרב אליה והבחורה בתגובה קופצת לכביש וכמעט נדרסת על ידי שליח של וולט. מה קורה פה. היא ממשיכה לרוץ על הכביש, אנחנו אחריה, ואז אני קולט ניידת מאה מטר ממני. אני אומר לאביה להישאר עם הבחורה ורוכב אל עבר השוטרים. הם גם מחפשים אותה.

"ממשיך לרכב לפי אינטואיציה עד שקולט התקהלות, וברקע שוב שומע את אותן צרחות מחרישות אוזניים. בחור מבוגר אומר לי שקורה משהו בחניון למעלה אז אני עולה, רואה את אהבת חיי ונרגע, ואז מפנה את המבט ורואה את הבחורה עומדת על הקצה של קומת חנייה, מאחורי המעקה בטיחות, מאיימת לקפוץ. באמא שלי, כמו בסרטים.

"והקטע הבא שאני הולך לספר לכם הוא אולי הרגע הכי מטורף שקרה לי בחיים. אני אומר לעצמי כוסואומו מו״מ, ניגש אליה במהירות ובזהירות ותופס לה את היד, רק שלא תקפוץ בטעות. אנחנו קרובים עכשיו, היא נלחצת וצועקת אבל אז מסתובבת אליי, מסתכלת לי בעיניים ומחייכת ״היי, גיא הוכמן, אני מתה עליך״. וואט דה פאק. מאותו רגע היא בוטחת בי, או לפחות ככה אני חושב. אני מחזיק אותה חזק, מבטיח לה שהכל יהיה בסדר ומודה לאלוהים שקראתי את ההוראות לטיפול בנפגעי חרדה שיש בכיסוי דרכון שלקחתי פעם מהבית היהודי בקאסול. והיא אכן נרגעת קצת, אבל אז היא שוב מתחילה באמוק, והשוטרת שהייתה שם תופסת לה את היד השנייה ובניגוד לרצונה אנחנו מעבירים אותה מעל המעקה בטיחות ואוזקים אותה, אין ברירה.

"והיא מנוטרלת שם על הרצפה, ומקיאה ומקציפה והשוטרת הנפלאה הזאת בשם שיר מלווה אותה ומלטפת אותה, ונורא קל לנו בשגרה להתעצבן ולזלזל במשטרה עד שהמציאות מראה לך ששוטר זה גם פסיכולוג והורה ועובד סוציאלי ובעיקר חבר. בא לי למצוא את שיר השוטרת הזאת ולמנות אותה למפכ״לית".

"הייתי בטיפול באירוע באזור", מספרת רס"ר שיר דהן, גיא ניגש אלי וסיפר לי מה קורה. אמרתי לו שימשיך עם הקורקינט ושאני אגיע עם הניידת ואז גם קיבלנו הודעה בקשר על מקרה של איום בהתאבדות. הגעתי למקום, עליתי למעלה לחניון וכבר ראיתי גיא תופס לה את היד".