הרופאה הבכירה נגד משרד הבריאות: "ניתוחים חשובים נדחים ואנשים מתים"

פרופ' עידית מטות, מנהלת מערך הרדמה, טיפול נמרץ וכאב באיכילוב, תוקפת את התנהלות משרד הבריאות שמונע לטענתה מחולים אחרים לקבל טיפול וגורם לחלקם למות בבתיהם

זמן צפייה: 07:42

פרופ' עידית מטות, אשר חברה בהנהלת מטה הקורונה בבית החולים איכילוב, תקפה בסוף השבוע האחרון את התנהלות משרד הבריאות. לדבריה, המשרד מתנהל בחרדתיות, ומונע מחולים במחלות אחרות לקבל טיפולים.

בדיון מיוחד בנושא הקורונה שהתקיים לפני שבוע אמרה פרופ' מטות: "משרד הבריאות נמצא במקום נטול נתונים, אין להם מספיק נתונים והנתונים לא מספיק מעניינים אותם, והם מובלים על ידי חרדות. מההחלטות של משרד הבריאות תלושות מהמציאות, ומה שהזוי הוא שחלק ממה שקורה נובע מ'התקפי חרדה' במשרד הבריאות".

"התחלנו את המגפה לפני חודשיים וחצי", אמרה הבוקר מטות. "אני קשובה למה שקורה בכל העולם בעיקר בגוף האירופי. באיכילוב התכוננו ויש לנו תשתיות כדי לקבל את מאות המטופלים, חולי הקורונה. אבל הכל היה נכון לתחילת התקופה וצריכה להיות גמישות והתאמה לנסיבות שמשתנות. אנחנו עומדים עם תשתיות ריקות כי קבוצה שלמה של מטופלים מחכה לטיפול ולא פותחים להם את השערים. אנחנו בכוח אדם מופחת באופן משמעותי בחדרי הניתוח. ניתוחים חשובים נדחים ואנשים מתים. במשרד הבריאות צריכים להיות יותר קשובים למה שקורה. אני רוצה לזעזע את המערכת. אולי יהיה עוד גל של קורונה בהמשך וצריך להיערך. תנו לנו לטפל בחולים האחרים".