בעקבות הפיגוע בהר הבית: הסלמה בין הדרוזים והמוסלמים

הפיגוע בהר הבית בו נהרגו שני שוטרים דרוזים מכפר מג'אר ומכפר חורפיש ביום שישי שעבר, גרם לקרע עמוק בין המגזר הדרוזי למגזר הערבי - מוסלמי

זמן צפייה: 05:36

בפיגוע האחרון בהר הבית נרצחו שני שוטרים דרוזים, האיל סתאוי מכפר מג'אר וכמיל שנאן מכפר חורפיש. המחבלים הם 3 צעירים ערבים מוסלמים ישראליים מאום אל פחם.

המקרה גרם לכעס רב והסלמה בין הדרוזים והמוסלמים, במיוחד בכפר מג'אר, כי מדובר בכפר מעורב של דרוזים, מוסלמים ונוצרים. הרשתות החברתיות הוצפו בפוסטים גזעניים, חריפים, וקשים משני הצדדים (דרוזים ומוסלמים), למשל פוסטים שהסיתו נגד הדרוזים והצדיקו את המקרה, ופוסטים של הסתה מטעם העדה הדרוזית כלפי המוסלמים.

ההסלמה ברשתות החברתיות גלשה גם לחיי המציאות, ובשני הלילות אחרי המקרה נזרקו רימוני הלם על המסגדים בכפר מג'אר ונורו מספר כדורים מנשק חם לעבר שני מסגדים בשתי שכונות שונות.

חברי הכנסת בהר הבית (הרשימה המשותפת)
חברי הכנסת בהר הבית (הרשימה המשותפת)

"בחברה הדרוזית, מאוכזבים מאוד מההנהגה הערבית במיוחד מהרשימה המשותפת וועדת המעקב, כי לא יצאו עם הצהרה חד משמעית וברורה על גינוי המקרה אלא להיפך - העדיפו לשתוק ולא להביע דעה בנושא", סיפר העיתונאי כנאן עסאקלה. "חברת הכנסת חנין זועבי התראיינה בחדשות 2 ולא הייתה מוכנה לגנות את המקרה באופן מפורש והפנתה את הדיון על נושא הכיבוש. ואיימן עודה יצא לתקשורת יומיים אחרי המקרה, אך לא הצליח לשכנע את העדה הדרוזית בכוונותיו לגנות את המקרה, ובחברה הדרוזית מבקשים שיהיה גינוי חד משמעי", הוסיף.

שתי המשפחות של החללים יצאו עם הודעה זהה ואמיצה לתקשורת, שהם מאמינים בגורל, לא מאשימים אף אחד, ולא מטילים אחריות על אף אחד, ורק מבקשים שבניהם יהיו הנופלים האחרונים ושאפשר לשאוף לשלום ולהחליף את הנשקים בפרחים

העולם הבוקר כל הפרקים