מרתון מסביב לבניין ואימוני שחייה בחצר: הספורטאים הישראלים שומרים על כושר

השחיינית עלמה מייזלס ממשיכה לשחות בבריכה בחצר ביתה בזכות התקן שבנה אביה ואשת הברזל איריס גבעון רצה 42 ק"מ ב-6 שעות בחנייה של ביתה - כך שומרים על שגרת אימונים

זמן צפייה: 02:56

ספורטאים שאצלם זורם הספורט בדם לא יתנו לסגר לרתק אותם לספה בבית – ותמיד ימצאו את הדרך להמשיך להיות פעילים. השחיינית עלמה מייזלס בת ה-14 ממשיכה לשחות בבריכה הקטנה בחצר ביתה בעזרת התקן מיוחד. הספורטאית השנייה, איריס גבעון, אשת ברזל, החליטה לעשות מרתון בחניית הבית.

"אני שוחה כבר חמש שנים בערך באופן מקצועי", אומרת עלמה בת ה-14, שגרה בשער הגולן. "אני שוחה בקבוצת שחייה בית אייל וההתמחות שלי היא שחיית חזה. אני מקום שני ושלישי בארץ במאה מטר ומאתיים חזה. בשגרה אני מתאמנת שני אימונים ביום כל יום חוץ מיום שבת ועכשיו בהסגר אני עושה אימוני כושר עם אחותי הגדולה ואני רצה. הפתרון לשחייה היא גומיית ההתנגדות. ראיתי באינטרנט מישהו מחו"ל שעשה את זה וביקשתי מאבא שלי להתקין.

"כרגע ביטלו את כל התחרויות עד סוף השנה, הן היו אמורות להיות בקיץ. ההרגשה היא מאוד מאכזבת, התאמנתי בשביל זה כל השנה. הסבב הבא של התחרויות אמור להתחיל בחורף, ואני לא יודעת אם אצליח להגיע מוכנה לסבב התחרויות הזה. זה קצת מדכא לא להתאמן אבל אין מה לעשות".

"כשכל ההנחיות פורסמו, מתעמלי הספורט למיניהם נכנסו לדיכאון והיו אובדי עצות: מה עושים עכשיו בלי ספורט?", אומרת איריס שהספיקה להשתתף בשתי תחרויות איש ברזל. "בגלל ההגבלה שאסור להתרחק 100 מטר מהבית כולם התחילו לרוץ בחנייה ולהקיף את הבית, החלטתי לשבור שיא ולעשות מרתון באותה הצורה".