מנכ"לית פייסבוק: "בעת משבר אנחנו מגלים עד כמה הסולידריות הישראלית חשובה"

השפעות הנגיף על הרשת, הכלים והיכולות להילחם בתוכן לא מהיימן והיוזמות החברתיות שקמות בזכות הרשת החברתית - ראיון בעידן קורונה עם מנכ"לית פייסבוק ישראל

זמן צפייה: 05:45

משבר הקורונה השפיע על חיינו בכול תחום, ועל צורת החיים שהתרגלנו אליה עד כה. מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, מספרת על השפעות הנגיף ותפקידה של של הרשת החברתית בימים אלה.

אז אילו פרויקטים יזמה פייסבוק בעקבות המצב העכשווי?

עמוד ייעודי לקמפיין שיזמו בשם "זה העסק של כולנו"

כ-61 קהילות פייסבוק המייצגות למעלה מ-3 מיליון ישראלים נרתמו לקמפיין ויאמצו עסקים קטנים וישלבו המלצות, ישתפו פוסטים ויעודדו קניה מעסקים קטנים ובינוניים כחול לבן. פייסבוק תקדם את הפוסטים ואת תכני העמוד עבור אותם עסקים ותקיים כנס דיגיטלי לכל בעלי העסקים הקטנים והבינוניים שימליצו עליהם בעמוד במטרה ללמדם איך להשתמש בנכסים דיגיטליים לטובת צמיחה ומכירות גם בעת של משבר.

פרויקט משותף של פייסבוק ישראל עם מיזם "שעה שמחה' למען מבוגרים וקשישים
מיזם "שעה שמחה" מחבר בין צעירים לבין מבוגרים וקשישים המסוגרים בביתם וזקוקים לתמיכה לשיחות במהלך היום בווידיאו ובוואסטאפ. מנכ"לית פייסבוק הנחתה מאות מעובדי פייסבוק לקיים שיחות וידאו בוואטסאפ עם מבוגרים וקשישים המסוגרים בביתם על מנת לסייע להם והעניק להם את התמיכה המגיעה להם. "אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת ולא פשוטה. לצד הקושי ואי הוודאות", אומרת תאני, "דווקא בעת כזאת של משבר אנחנו מגלים עד כמה הסולידריות שכל כך מאפיינת אותנו כישראלים היא חשובה. הפרויקט 'שיחה שמחה' הוא דוגמה לכמה כוח יש לכל אחד מאיתנו, במעשה קטן, לשנות לטובה את החיים של האחר, בטח ובטח כשמדובר בקשישים שמסוגרים בביתם לבדם כבר שבועות. אין ספק שזה גם הזמן להרים טלפון לסבים ולסבתות שלנו שבעת הזו הכי זקוקים לנו".