עשרות תינוקות נטושים ממתינים לחיבוק שלכם

בעקבות מגפת הקורונה אחוז ניכר ממתנדבות עמותת "חיבוק ראשון" לא יכולות להגיע ועשרות תינוקות נשארים לבד | הארגון שדואג לתינוקות נטושים קורא לכם להתנדב ולתרום

זמן צפייה: 02:40

בעקבות מגפת הקורונה, 85 אחוז ממתנדבות עמותת "חיבוק ראשון", שבימים כתיקונם דואגת לתינוקות שנמצאים לבד בבתי חולים או כאלו שננטשו על ידי הוריהם, לא יכולות להגיע לבתי חולים ולחבק תינוקות, עקב גילן או מחלות רקע. "הפעילות שלנו היא להפנות מתנדבות שמשמשות כמטפלות עיקריות ומעניקות טיפול חם ואוהב לתינוקות", מספרתאפרת יסעור, מנכ"לית העמותה. "בעקבות נגיף הקורונה בעצם התברר לנו שרוב המתנדבות שלנו בנות 65 ומעלה, חלק מהן עם מחלות רקע, לכן הן לא מורשות להיכנס לבית החולים ולחבק את התינוקות. הן מהוות 85 אחוז מסך המתנדבות שלנו".

כתוצאה מהמצב שנוצר, העמותה צריכה לגייס ולהכשיר כמה שיותר מהר מתנדבים צעירים בגילאי 27 עד 50 שיוכלו לתת מענה לתינוקות. "רק לא מזמן קיבלנו פניות לגבי תינוקות שנמצאים בבתי החולים כי ההורים שלהם נמצאים בבידוד ולא יכולים להגיע ולהיות איתם", אומרת יסעור, "זה חשוב במיוחד בימים האלה. אנחנו צריכים לגייס 150 מתנדבים. המשמעות היא כספית כמובן כי צריך להכשיר ולהדריך אותם ולעזור בקליטה בבתי החולים. זו הדרכה שיותר מכוונת קורונה, וכל זה כרוך בעלויות, לכן אנחנו יוצאים עכשיו בגיוס כספים".