הרובוט הישראלי שמסייע למאבק בקורונה

כחלק מההתגייסות של משרד הביטחון למאבק בקורונה, נרכשו עשרות רובוטים של "טמי" שיסייעו לצוותים הרפואיים להתמודד עם הנגיף והעומס בבתי החולים

זמן צפייה: 04:40

"טמי" (TEMI), היא חברת בת של "רובוטים" הישראלית, אשר בימים כתיקונם מספקת לכוחות ביטחון ברחבי העולם, כולל צה"ל, רובוטי לחימה שמסייעים ללוחמים. עכשיו, כחלק מההתגייסות של משרד הביטחון למאבק בקורונה, נרכשו עשרות רובוטים של "טמי" שיסייעו לצוותים הרפואיים להתמודד עם הנגיף והעומס בבתי החולים.
:
"עד היום היה בבתי החולים רק רובוט רפואי אחד מהסוג הזה, מוצלח אבל יקר. עכשיו אנחנו עובדים על הנגשת התחום הזה כדי להקל על הצוותים הרפואיים", אומר גיא לבנה, ראש מדור רובוטיקה במפא"ת, "זה לא רובוט צבאי שלוחם לומד להפעיל במשך שבועיים. כאן חייבים כלי אוטונומי שצוותים ילמדו לתפעל בתוך כמה דקות. אנחנו מלווים מקרוב את העבודה שלהם בימי הקורונה, רואים כמה קשה לתפקד במשך שלוש שעות רצופות בתוך חליפת המיגון. טמי יוכל להעניק להם אורך נשימה שכל כך חשוב להם בימים האלה.
הכוונה היא שהרובוטים יחליפו בהדרגה את הצוותים במשימות כמו מדידת חום, העברת תרופות לחולה, חלוקת מזון וכדומה, כך שהאחים והאחיות יהיו פנויים למשימות דחופות יותר ויסתכנו פחות בחשיפה לנגיף".