ילדים יקרים: גם אתם יכולים להציל חיים

מה שלום "סבא טוביה" שחלה בקורונה ואיך הוא מעביר את הזמן, איך נראו הפארקים בסוף השבוע האחרון, מה זה פםייק ניוז ועל מה כדאי להתעקש עם ההורים? חדשות "העולם הבוקר" לילדים

זמן צפייה: 06:35

עד מתי יישאר הנגיף ונצטרך להיות אמיצים, מי מחלק חבילות לנזקקים, מיהם האנשים שנקראים "אוגרים" ולמה, איך נראו הפארקים בסוף השבוע האחרון ומה אתם צריכים לומר להורים שלכם? חדשות העולם הבוקר לילדים | כל החדשות והעדכונים על מגיפת הקורונה ועל המצב הפוליטי בגובה העיניים.

שבוע חדש, כבר שכחנו מזה שפורים הלך ושעוד שניה פסח מגיע, אבל מי שלא מתכנן ללכת לשום מקום זו הקורונה. גם הבוקר, אנחנו מבינים עד כמה האורחת הזאת מסוכנת, והיא קממשיכה לקפוץ מעיר לעיר ומשכונה לשכונה, ומנסה להדביק כמה שיותר אנשים.

נכון להבוקר, יש בארץ כבר, 945 חולים, והמספר רק עולה, לכן חשוב שנקפיד על ההוראות, אתם יודעים אותן בעל פה: נשטוף ידיים, נתרחק מאנשים אחרים, לא נצא מהבית לבילויים ולחברים. עוד כמה ימים או שבועות להיות אמיצים וחזקים, וננצח אותה.

הבעיה היא, שלא כל האנשים הבינו עד כמה הקורונה מסוכנת, ויש לא מעט אנשים שחושבים: לנו זה לא יקרה. הקורונה תדלג עלינו ותלך לבקר רק במקומות רחוקים שלא קשורים אלינו. למשל - אתמול בשבת בבוקר, עוד היו לא מעט ישראלים, שיצאו לעשות על האש ולשחק יחד בפארק.  חשוב שנבין, שמותר לצאת להתאוורר, קצת ספורט עם עוד בן משפחה, אבל אסור להתקרב למרחק של פחות משני מטרים לאחרים, ואסור לצאת לבילויים,  זה מבאס אבל מציל חיים. מתי בפעם האחרונה היתה לכם אפשרות להציל חיים? ממש כמו סמי הכבאי CG IN או סופרמן... הנה, עכשיו זו ההזדמנות שלכם.

פעם מזמן, אנשים במדינה,  הרבה לפני שנולדתם, נסעו במכונית ולא חגרו חגורות בטיחות... קשה להאמין , נכון? אבל זה השתנה. יודעים איך?  הרבה בזכות ילדים כמוכם, שהתעקשו ואמרו להורים: חובה לחגור גם מאחור, ומדליק מי שמקליק ועוד כל מיני סיסמאות שהם שמעו בטלוויזיה. ובזכות הילדים ההורים הבינו עד כמה זה חשוב. אז גם עם הקורונה, תנדנדו להורים ואל תוותרו על הבטיחות שלכם ושל כולנו. לא לצאת לבלות, לא לנסוע להתאוור עם חברים. זה בידיים שלכם. סומכים עליכם.

מה עוד חדש? טוביה צפיר, השחקן והבדרן, שמשמח את עם ישראל כבר עשרות שנים, ורובכם מכירים אותו בתור סבא טוביה, גם הוא נדבק בקורונה ונמצא עכשיו בבידוד ובהשגחה... הנה סרטון שהוא פרסם אתמול ברשתות החברתיות.

מה עוד היה אתמול? הפגנה גדולה. איך? הרי אי אפשר לצאת החוצה לרחובות ולכיכרות ולהצטופף עם עוד אנשים? נכון. בשביל זה היום יש את הפייסבוק. אתם יודעים, בימים רגילים כשיש אזרחים שרוצים שהממשלה תתחלף או שתתנהג בצורה אחרת, יש דבר בסיסי בדמוקרטיה שנקרא הזכות להפגין. אבל בגלל הקורונה גם את ההפגנה הזאת  עשו מהבית. יוצר מחצי מיליון בני אדם.

וזה מראה לנו, שגם מהבית אפשר לעשות דברים גדולים. רוצים דוגמא? עמותת סח"י, שזה ראשי תיבות של סיירת חסד ייחודית, זו עמותה של בני נוער מכל רחבי הארץ שמחפשים אנשים שאין להם כסף לקנות אוכל או שלא יכולים לצאת מהבית כמו בימים האלה של הקורונה, והם עוברים בין הבתים ומחלקים להם מצרכים בסיסיים. גם בימים הלא פשוטים האלה, החברים בסח"י שמים כפפות ומסיכות ויוצאים לחלק אוכל לנזקקים, שזה דבר מקסים לעשות, לחשוב לא רק על עצמנו והבעיות שלנו אלא גם על אחרים שאנחנו יכולים לעזור להם. גם אם אנחנו בבית ולא יכולים לעזור, אנחנו יכולים לתרום כסף, ולעזור להם מרחוק. תציעו לאבא או אמא להיכנס לאתר של סח"י ולתרום. תאמינו לי, זה נותן הרגשה נפלאה.

ועוד בעיה שמתעוררת בימים האלה של הקורונה. בעיית האוגרים. כן, אוגרים. לא המכרסמים החמודים האלה, אלא אנשים שרצים לסופרים ומרוב פחד שלא יישאר להם מספיק מוצרים בהמשך, הם אוגרים מלא דברים,VO IN יותר ממה שהם צריכים ואז אין מספיק לאחרים. נייר טואלט, שימורים, כל מה אפשר לדחוף לעגלה כדי להרגיש טוב.

והנה רגע של עברית, והפעם: פייק ניוז או בעברית חדשות כזב. יודעים מה זה פייק ניוז? כל מיני שקרים והמצאות שאנשים כותבים ברשת ומפרסמים אותם כאילו היו אמת. ואז אנשים שולחים לחברים שלהם ומהר מאוד זה הופך מהמצאה של מישהו לחדשות. רק מה? בשונה מהחדשות שאנחנו עכשיו מספרים לכם עליהן אלה חדשות פייק, זאת אומרת, כזב, זאת אומרת שקר מוחלט. אז אם אתם מקבלים בוואטסאפ ידיעה, גם אם זה מאוד מפתה להעביר אותה לכל החברים שלכם, תבדקו טוב מאיפה היא הגיעה, מה המקור שלה, ורק אם אתם בטוחים שזה חדשות אמיתיות ושזה יעשה טוב אם תעבירו את זה הלאה, אז תעבירו.