אפקט הקורונה: האחים שעזבו את חיי הלילה והפכו לחקלאים

הזדמנות חדשה: רוי ויולי נחושתן הקפיאו את עסק הבר האקטיבי שלהם בתחילת משבר הקורונה והשתלבו בעבודות חקלאיות

זמן צפייה: 03:24

משבר הקורונה, אשר פגע בעסקים רבים מתחומי האירועים והמסעדות, מביא עימו גם הזדמנויות חדשות, של חיבור לאדמה, לערכיות ולחקלאות הישראלית: האחים רוי ויולי נחושתן, שהקפיאו את עסק הבר האקטיבי שלהם בתחילת המשבר ומאז השתלבו בעבודות חקלאיות, וימשיכו בכך עד שיוכלו לחזור לשגרה.

"יולי, אחי הבכור, פתח את העסק של הבר האקטיבי לפני שנה ואני הצטרפתי אליו", סיפר רוי נחושתן. "אנחנו בעצם מגיעים לכל מיני אירועים עם הבר שלנו ומכינים את הקוקטיילים. החלטנו להקפיא אותו בשלב די מוקדם של הקורונה, ב-10.3 ובעצם עד היום אנחנו לא עובדים בעסק, אלא עובדים עבדות אדמה. שמענו על העבודה הזו בחקלאות מחבר ששכנע אותנו להצטרף. התחלנו לעבוד במטע קלמנטינות, והמשכנו ככה כבר חודש ומשהו. היום אנחנו עובדים במטע אבוקדו. זו עבודה מאוד קשה, מאוד פיזית. היא ממש ההפך ממה שהיינו רגילים מהבר: בעסק שלנו אנחנו רגילים לעבוד מהערב ועד שעות הבוקר המוקדמות, ועכשיו בחקלאות זה ממש הפוך. אנחנו קמים בשעות מאוד מוקדמות בבוקר ועובדים עד הצהריים. לפני שעבדתי בחקלאות הייתי בטוח שהעבודה בבר היא פיזית – עכשיו קיבלתי פרופורציות ואני יודע שהיא ממש לא.

"אני רוצה לעבוד בחקלאות עד שנוכל לחזור לעסק שלנו אבל מצד שני, הגוף שלי בטוח בכל בוקר שזה יהיה היום האחרון שלו בעבודה קשה כזאת. התחלנו לעבוד כאן 16 גברים, רובם יוצאי יחידות קרביות, היום נשארנו שישה בסך הכל שעדיין עובדים".