החדשות לילדים: איך רצים מרתון במרפסת בגודל 7 מטרים?

וגם: אילו הנחיות חדשות הוטלו אתמול, מה קורה בין ביבי וגנץ, איך רצים מרתון במרפסת הבית ומה אומרת המלה "נשאים - כל מה שאתם צריכים לדעת על הקורנה ובכלל, בגובה העיניים

זמן צפייה: 06:13

יום שלישי, ה-24 במרץ 2020, כח' באדר תש"פ - חדשות העולם הבוקר לילדים:

עוד יום של קורונה. התרגלתם כבר להיות בבית? לא בטוח, אבל לא נראה שבקרוב משהו הולך להשתנות, להיפך. ככל שהזמן עובר הקורונה מתגברת וההנחיות להישאר בבית הרבה יותר קשוחות. ובאמת אתמול הממשלה החליטה להחמיר את ההנחיות. אם עד אתמול היו עוד חלק מהחנויות פתוחות והיה אפשר לנסוע בתחבורה ציבורית, כמו אוטובוסים ומוניות, ממחר גם זה יהיה כנראה אסור. אי אפשר. חייבים להישאר בבית כדי לנצח את הקורונה. רק חנויות שמוכרות תרופות וסופרים שמוכרים מוצרי מזון בסיסיים יישארו פתוחים. ואם יוצאים להתאוור, רק עם בני המשפחה ורק ליד הבית.

ואם אתם שואלים את עצמכם: למה הממשלה החליטה על ההוראות המחמירות האלה? התשובה היא, שעדיין יש אנשים, שלא משנה כמה פעמים אומרים להם שאסור, הם לא מבינים כמה המצב חמור ומרשים לעצמם לצאת החוצה, להסתובב, להיות יותר מדי זמן בקניות של דברים לא באמת דחופים, והקורונה ממשיכה לעבור מאדם לאדם. אז אין ברירה. חייבים להחמיר את ההנחיות.

אז למקרה שיש מישהו שצופה בנו שגם הוא עוד לא הבין שאסור לצאת מהבית סתם, יכול להיות שהדברים לא היו מספיק ברורים, אז בואו תראו ילדה אחת נחושה, שנמאס לה מכל אלה שלא מבינים, גם כשמסבירים להם פשוט וברור. נקווה שכולם ישמרו על ההוראות ושזה לא ייקח המון זמן, למרות שאתמול שר החינוך הרב רפי פרץ אמר, שכנראה לפי ההערכות, אתם לא תחזרו לבתי הספר לפני תחילת שנת הלימודים הבאה באחד בספטמבר. זה עוד המון זמן ונקווה שזה לא יקרה, אבל יש סיכוי טוב שנצטרך להישאר במצב הזה הרבה מאוד זמן, ולכן חשוב שתהיה לכולנו סבלנות.

ולצד הקורונה, גם אתמול נמשכו הוויכוחים בין חברי הכנסת, שלא הצליחו להגיע להסכמות ולהקים יחד ממשלה. זוכרים שסיפרנו לכם? יש את ביבי וגנץ והם לא מצליחים להתפשר ולמצוא דרך לעבוד ביחד. אז גם אתמול כל אחד מהם אמר, שהוא מאוד רוצה והשני הוא זה שעושה את הבעיות, ואנחנו האזרחים עדיין תקועים עם ממשלה שצריכה להתמודד גם עם הקורונה וגם עם הריבים בין המפלגות השונות.

מה שכן היה מיוחד אתמול זה שנבחרי הציבור הגיעו לכנסת, והצביעו על הקמה של כל מיני ועדות, אבל הדבר המעניין קרה בבג"ץ. יודעים מה זה בג"ץ? זה לא ראשי תיבות של- ביבי וגנץ, לא, זה ראשי תיבות של בית דין גבוה לצדק, וזה בעצם בית המשפט העליון, ששם יושבים שופטים, שמחליטים מי צודק כשיש כמה אנשים שמתווכחים ביניהם. זה לא כל כך פשוט, כי השופטים אמורים להחליט לפי החוקים שחברי הכנסת קבעו, אבל אם חברי הכנסת לא מסכימים ביניהם, השופטים הם אלה שצריכים לקבוע מי צודק בוויכוח. בכל מקרה, אתמול השופטים קיבלו החלטה שלא מצאה חן בעיני אנשים ממפלגת הליכוד, והם אמרו שלא צריך להקשיב לבית המשפט. וזה כבר גרר ויכוח גדול בכנסת וגם בתוך מפלגת הליכוד.

עכשיו בכל הבלגאן הזה מה שכולם מבינים זה שבסופו של דבר מי שיכול לפתור את הוויכוחים האלה ולאפשר למדינה להתרכז במלחמה בקורונה, אלה ביבי וגנץ, שצריכים פשוט לוותר, למצוא סולם לרדת מהעצים שהם טיפסו עליהם, להתפשר ולהקים ממשלה רחבה. אבל מה שהם עושים זה כמו קרב עיניים. מכירים? מחכים שהשני ימצמץ ראשון. וכרגע, זה נמרח ונמרח, ואף אחד משניהם עוד לא ממצמץ, ומי שמפסיד זה כולנו. אז אולי בימים הקרובים הם סוף סוף ימצאו סולם ויגיעו לפשרה, אנחנו נמשיך ונעדכן.

ובינתיים יש גם ספורט, ולא סתם ספורט, ריצת מרתון. איך זה יכול להיות? הרי יש קורונה. שאלה מצוינת. והתשובה מדהימה. מי שרץ את המרתון הזה הוא אלישע נוחומוביץ', בחור צרפתי בן 32, רץ למרחקים ארוכים, שבגלל הקורונה נאלץ להיות בבית שלו בבידוד. אז איך מרתון? במרפסת. כן, כן, במרפסת בגודל שבעה מטרים, שזה הרוחב של שער במגרש כדורגל, הוא פשוט רץ הלוך וחזור, הלוך וחזור, ריצת מרתון שלמה, 42 קילומטרים, כמעט שבע שעות בלי הפסקה. על זה בטח נכתב השיר: גבר הולך לאיבוד דרך מרפסת...

ולסיום, כמו בכל בוקר, נסביר לכם מושג שכולם מדברים עליו כל הזמן בימים האחרונים, והפעם: נשאים. מה זה שכל הזמן שומעים בחדשות שאומרים שיש אנשים נשאי קורונה? שאלה מצוינת. נשא זה מישהו שנושא, סוחב בתוכו את החיידק, אבל אין לו תסמינים. זאת אומרת, לא רואים עליו שהוא חולה. אבל הנשאים הם הכי מסוכנים, כי הם לא יודעים שהם נשאים וממשיכים להסתובב בעולם ולהדביק אנשים אחרים ולהפוך גם אותם לנשאים. אם למשל הנשא נסע באוטובוס, אז סיכוי טוב שמי שנסע ליד הנשא גם יהפוך לנשא. לא צריך להיות מדען בנאסא כדי להבין את זה.

אגב, לפי ההערכות של משרד הבריאות יש בישראל היום בערך עשרת אלפים נשאים, שלא יודעים שהם נשאים. זה מספר לא נתפס. וזה רק מסביר עד כמה חשוב שכולנו נשאר בבית, כי מי יודע, אולי אתה או את גם נשאים.

תמשיכו לשמור על עצמכם שלא תהפכו גם אתם לנשאים. ניפגש כאן גם מחר.