פיתוח ישראלי: המדבקה שהופכת כל מסכה ליעילה נגד הידבקות בקורונה

משרד הבריאות נתן אישור ראשוני למדבקה הייחודית, המוצמדת למסכת הפנים הכירורגית הסטנדרטית ומשפרת את יעילותה

זמן צפייה: 04:21

מדבקה המוצמדת למסכת הפנים מפיתוחו של פרופ' איל זוסמן הופכת אותה ליעילה יותר ותפחית את מקרי ההידבקות. משרד הבריאות נתן אישור ראשוני למדבקה הייחודית, ובימים הקרובים יחל פיילוט במרכז הרפואי לגליל לבדיקת הסתגלות הצוות הרפואי.

פרופ' איל זוסמן, ראש מעבדת הננו-הנדסה בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון, פיתח עם צוות המעבדה מדבקה, המוצמדת למסכה הכירורגית הסטנדרטית ומשפרת את יעילותה. מדבקת ״מאיה״, המיוצרת בהדפסת תלת-ממד, מורכבת מסיבים ננומטריים המצופים בחומרי חיטוי – הרכב המשפר את הלכידה של חלקיקים ננומטריים ומנטרל ביעילות גבוהה את הנגיפים מטיפות הרסס המגיעות למסכה. המדבקה פותחה בשיתוף עם מדעני המחלקה לתשתיות כימיה וביולוגיה במפא״ת, בהובלת ראש המחלקה ד"ר דן גרינשטיין, ובליווי שלי כמנהל המכון לכירורגיית פה ולסת במרכז הרפואי לגליל בנהריה.
"היום מוכח שההדבקה היא באמצעות מעבר טיפתי , כמו עיטוש, שיעול מגע במשטח ומגע ממנו לאזור הפה ולא משהו שסתם קיים באוויר", אומר זוסמן, "המטרה של המדבקה לנטרל את הנגיף לפני שהוא ממשיך הלאה. אנו מקווים שזה יגיע כמה שיותר מהר לצוותים הרפואיים ובעתיד גם נרצה להוציא את זה לציבור הרחב, אבל בינתיים שהצוותים הרפואיים יכלו להישמר בצורה טובה יותר".