בית הקפה שפתחו סבא וסבתא לזכר נכדם שנפל בסכנת סגירה

"אנחנו לא מקבלים מענה מהמדינה": יצחק ורות בן שטרית פתחו את בית הקפה "אצל בן" כהנצחה לנכד, סמל בן וענונו ז"ל, שנהרג במהלך מבצע צוק איתן - עכשיו הם חוששים שיאלצו לסגור

זמן צפייה: 05:14

יצחק ורות בן שטרית פתחו את בית הקפה "אצל בן" כבית הנצחה קטן לנכד, סמל בן וענונו ז"ל, שנהרג בעת שירותו בגולני ביולי 2014 בעזה, במהלך מבצע צוק איתן. "כל הזמן הוא היה בא לאכול את המאכלים שלי. יום אחד הוא אמר לי 'סבתא, למה את לא פותחת מסעדה? שכולם ייהנו מהאוכל הטעים'. כשהוא נהרג החלטנו שאנחנו עושים את זה לזכרו וכדי להתמודד עם השבר הנורא הזה", סיפרה רות.

בימים אלו, בשל משבר במשק בעקבות נגיף הקורונה, בית הקפה שלהם בסכנת סגירה. "בגילנו לא מקבלים כל מענה או סיוע כספי. כל הפניות שלנו לביטוח הלאומי, לקרנות המענקים ולבנקים לא קיבלו מענה, כי אנחנו לא נכללים בקריטריונים", אומרת רות. "עכשיו בתקופת המשבר, מעבר לדאגת הפרנסה, אנחנו מאוד חוששים שהמקום לא ישוב לפעול. זו תהיה עבורנו מכה קשה גם מבחינה רגשית. המקום הזה החזיק את יצחק בחיים".

"אנחנו משתדלים לשרוד כמו כולם, אבל מרגישים שאין מי שיעזור. אירחנו חיילים, בעיקר את החברים שלו מהצבא, אבל גם רבים אחרים. אנחנו לא מבקשים תרומה. אנחנו שמחים רק על העובדה שאנשים באים, רואים את השלט וההנצחה במקום וזה שווה הכל. בימי זיכרון כל החבר'ה מגולני היו באים ומתארחים. אנחנו מאוד מפחדים שכל זה ייעלם לגמרי ולא נוכל לחזור למקום".