לא עומדים מהצד: סבל מחרם בכיתה עד שכוכב הרשת התגייס לעזרתו

אביחי מנטין בן ה-12 סבל מחרם מתמשך בכיתתו עד שכוכב הרשת אביב ראובן התגייס לעזרתו: "כל ילד שמחרימים אותו, שלא יתבייש להגיד למורים, להורים, לכולם"

זמן צפייה: 04:49

אביחי מנטין תלמיד כיתה ו' בן 12 סבל תקופה ארוכה מחרם שחבריו לכיתה הטילו עליו. בריאיון עם אביחי ואמו, הוא מספר על החוויה הנוראית של החרם: "לא משחקים איתי ותמיד כשאני בא לשבת ליד מישהו תמיד אומרים לי ללכת", מספר אביחי, "היה יום הולדת לילדה אחת מהכיתה שלי ואמא שלה לא רצתה שאני אבוא", לטענתו משום שהאמא חשבה שאביחי לא מסתדר עם בתה.

לדברי אביחי, השיא של החרם היה כאשר תלמידיו לכיתה העלו לרשתות החברתיות סרטון מביך שלו ואמרו לאביחי שאם הוא מעוניין שהסרטון יוסר - עליו לשלם. אביחי לא רצה לשתף את המורים ואת הוריו, לכן מיהר לשלם על מנת שהסרטון יוסר.

בעקבות החרם, כוכב הרשת אביב ראובן התגייס לעזרתו, הצטלם ביחד עם אביחי והפיץ את הסרטון ברשתות החברתיות. ראובן השתתף גם בקמפיין שנשיא המדינה ראובן ריבלין השיק בתחילת השבוע, שמטרתו להילחם בחרמות ובבריונות ברשת. הקמפיין תויג תחת ההאשטג #לא_עומדים_מהצד. בבית הנשיא הוא נפגש עם כוכבי הרשת והנוער על מנת לעודד ולקדם שיח בונה וחיובי ברשתות, ועם מסר מרכזי אחד המופנה לכל אחד ואחת מאיתנו: אם רואים אדם שעובר חרם או שעומד לבד - #לא_עומדים_מהצד, אלא ניגשים אליו, מדברים איתו ומנסים לעודד אותו.

בעקבות החשיפה לו זכה הסרטון ראובן, מצבו החברתי של אביחי הוטב והוא קיבל הרבה הודעות תמיכה, מצבו החברתי של אביחי השתפר בצורה ניכרת וכעת הוא סובל פחות.