הרב הצבאי הראשי בתגובה לחשיפת "המקור": "כל פגיעה על רקע מיני אסורה ופסולה"

תא"ל אייל קרים התייחס לפרסום של "המקור", לפיו סא"ל יהונתן רובין, בכיר ברבנות הצבאית הראשית, פגע באחותו בעת שהייתה ילדה: "האירועים הכואבים המתוארים בכתבה התרחשו בנערותו של אותו משרת קבע, הרבה לפני שהתגייס לרבנות הצבאית. מפקדיו לאורך השנים, ואני בכללם, לא ידענו על כך" | התחקיר המלא הערב בתוכנית "המקור" ברשת 13

זמן צפייה: 01:29

הרב הצבאי הראשי, תא"ל אייל קרים, התייחס הבוקר (שלישי) באגרת לחייליו לחשיפה של תוכנית "המקור". לפיה, סא"ל יהונתן רובין, ראש ענף קבורה ברבנות הצבאית הראשית, פגע באחותו חגית כהן, בעת שהייתה ילדה. החשיפה היא חלק מהפרויקט "גם אני הילה צור" (שישודר הערב ברשת 13). במסגרת הפרויקט שורה של נשים אמיצות יתעמתו עם האנשים שפגעו בהן בילדותן. בתגובה לפרסום אמר רובין כי הוא "מביע חרטה עמוקה על הפגיעה באחותי שאירעה בהיותי קטין, לפני 30 שנה"

"הערב עתידה להיות משודרת כתבת תחקיר, אודות אחד ממשרתי הקבע ברבנות הצבאית (קטע קצר מן הכתבה כבר שודר אמש). הכתבה תעסוק באירועים כואבים של פגיעה על רקע מיני, שהתרחשו לפני עשרות שנים, ואשר טופלו על ידי 'פורום תקנה', שהעיד כי אותו משרת קבע לקח אחריות על מעשיו, ועמד בכל הדרישות שהוטלו עליו על ידי הפורום", כתב קרים.

לכתבות נוספות שעוסקות בפרויקט המיוחד:

סגן אלוף יהונתן רובין
סגן אלוף יהונתן רובין | צילום: המקור

לדבריו, "פשוט וברור שכל פגיעה על רקע מיני, מכל סוג שהוא, בכל אחד ובכל אחת – אסורה ופסולה, וחובה להוקיע אותה! האירועים הכואבים המתוארים בכתבה התרחשו בנערותו של אותו משרת קבע, הרבה לפני שהתגייס לרבנות הצבאית. לאורך שנות שירותו ברבנות הצבאית – ובאופן מיוחד במלחמת חרבות ברזל – תרם את מיטב זמנו, מרצו וכשרונו למען הרבנות הצבאית ולמען צה"ל במסירות יוצאת דופן".

קרים הוסיף כי "מפקדיו לאורך השנים, ואני בכללם, לא ידענו על כך, ומשעה שהדבר נודע לנו, פעלנו בהתאם לפקודות ולהוראות המחייבות, בתיאום עם כלל הגורמים הרלוונטיים". לדבריו, "משיקולי צנעת הפרט לא אפרט יותר. אך בצד הכרת הטוב למי ששירת בנאמנות ברבנות הצבאית במיטב שנותיו ולקח אחריות על מעשיו, חשוב היה לי להדגיש בפניכם את חובתנו המוחלטת להוקיע פגיעה מינית באשר היא, ואת הצורך לעודד ככל האפשר תיקון ולקיחת אחריות".