הרופא שהושעה מעבודתו בטענה שהוא תומך בחמאס: "אני מגנה כל שפיכות דמים"

ד"ר עבד סמארה, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בבית החולים השרון, הושעה מעבודתו בטענה שהוא תומך בחמאס. רביב דרוקר פגש אותו ובדק האם המוסד הרפואי לא הזדרז לפעול נגדו - ואיך התחילה כל הסערה

זמן צפייה: 11:31

תגובת בית החולים "השרון":

הצוותים שלנו עסוקים בימים אלה בהצלת חיים ובמתן שירות רפואי מסור מקצועי למטופלים מכלל רחבי המדינה.

בעקבות תלונות שהתקבלו על פרסומים בעמוד הפייסבוק של הרופא, מהם עלה חשד לתמיכה בחמאס ובמתקפת הטרור שבוצעה ב-7.10, ולאחר בחינה ראשונית של הדברים, הרופא הוצא לחופשה עד למיצוי הבירור בעניינו. הרופא הגיש בקשה לבית הדין לעבודה לצו מניעה כנגד הוצאתו מהעבודה, אך לאחר מכן ובהמלצת בית הדין הנכבד, הודיע כי הוא מושך את הבקשה לצו מניעה.

בניגוד לטענת הרופא, התמונה בעמוד הפייסבוק שלו שונתה לאחר ה-7.10 והציור של היונה הוסר מהתמונה. בנוסף העלה הרופא לעמוד הפייסבוק התבטאויות וציטוטים, אשר הועברו לבדיקה מעמיקה של מומחים חיצוניים, מתחומי הביטחון והאקדמיה, שקבעו כי משמעותם היא תמיכה בארגון הטרור חמאס.

הרופא זומן לוועדת המשמעת המשותפת להנהלה ולארגון הרופאים לבחינת הנושא. במסגרת הדיון בוועדה, תינתן לרופא הזכות המלאה להעלות את כל טענותיו, להסביר את פרסומיו ולהגיש חוות דעת מקצועיות מטעמו. רק בסופו של הליך מסודר, ועל סמך הממצאים שיוצגו במהלכו, תתקבל בוועדה ההחלטה בעניינו של הרופא.

 

כתבות נוספות: