"עשיתי את עסקת שליט בגלל הגרעין האיראני": מה עומד מאחורי האמירה המפתיעה של נתניהו?

לקראת הפרויקט המיוחד של "המקור" על הגרעין האיראני, רביב דרוקר מסביר למה התכוון ראש הממשלה כשקשר בין שחרור אלף מחבלים לבין האיום מטהראן?

זמן צפייה: 01:06

"עשיתי את עסקת שליט (הנוראית) בגלל הגרעין האיראני (מה????)". המשפט המטורף הזה היה שתול באחד מנאומיו האחרונים של בנימין נתניהו. במסגרת נאום ההגנה החדשה שהוא סיגל לעצמו בעניין החמאס, יש דבר אחד שנתניהו התקשה להסביר. עסקת שליט. למה שחררת את סינוואר ואלף מחבלים?

עכשיו גם אותה הוא קושר למאבק בגרעין האיראני. מה זה קשור? זה קשור בדיוק כמו אותו סוד כמוס בעניין האישור לגרמניה למכור צוללות למצרים, כזה כמוס הסוד, שהוא לא באמת קיים.

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר
מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר | צילום: רויטרס

בספר הזיכרונות שלו נתניהו מנמק את העובדה שלא בחר בניסיון לחסל את חמאס ב...גרעין האיראני. החמאס איום קטן יותר, הוא הסביר, עדיף לא לבזבז אנרגיה. מה שמדהים בכל ההנמקה הזאת זה שבסוף, הוא הפסיד וכולנו הפסדנו במאבק בגרעין האיראני. צריך להודות - ישראל, גם בראשות נתניהו, והעולם הצליחו לעכב את האיראנים מעל ומעבר לכל תחזית.

מה שמדינה קטנה במזרח התיכון עשתה בשנות השישים, לפי פרסומים זרים, מעצמת אזורית כמו איראן לא הצליחה לעשות בשלושים שנה, אבל זה נגמר. איראן מדינת סף, היא תשלים את פרויקט הפצצה מתי שתבחר והכי מדהים - יש שקט מטורף סביב זה. ציר הרשע שסביבנו - חמאס, חיזבאללה, חות'ים, ג'יהאד אסלאמי עומד להיות מוגן במטרייה גרעינית וכולם שותקים.

ארכיון הגרעין האיראני מוצג ע"י בנימין נתניהו
ארכיון הגרעין האיראני מוצג ע"י בנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

עשינו סדרת ראיונות עומק עם האנשים שנלחמו בפצצה האיראנית מ-2009 ועד היום. מאהוד ברק ועד גדי אייזנקוט, מתמיר פרדו ועד עמוס גלעד, זוהר פלטי, דניס רוס ונורמן רול, האיש שהיה אחראי על כל המודיעין בנושא.

נפרסם לראשונה את המכתב המדהים של מפקד חיל האוויר, אמיר אשל ואת הוויכוחים בצמרת ממשל אובמה אם לספר לישראל על הערוץ החשאי שנפתח עם איראן. אודי לביא, סגן ראש המוסד, יספר איך ביד אחת עבד כדי שטראמפ ייצא מהסכם הגרעין, כשבידו השנייה הוא יודע שצה"ל בכלל נערך למשהו אחר והציב את חמאס גבוה יותר בסדר העדיפויות שלו.

הפרויקט של קשת סגל ושלי - הערב ב"המקור", אחרי החדשות ברשת 13.