"אני חשה הקלה גדולה - סוף סוף נפרץ הסוד ואני כבר לא צריכה לשמור אותו"

הילה צור, שחשפה בתוכנית "המקור" את סיפור חייה המטלטל, סיפרה בתוכנית "העולם הבוקר" על התגובות שהיא מקבלת מאז שידור הסרט ועל הצעת החוק שהיא מקדמת - וזכתה לתגובות חמות ממנחת התוכנית גאולה אבן-סער: "אני מצדיעה לך על האומץ"

זמן צפייה: 11:21

בחמישי האחרון שודר בתוכנית "המקור" החלק השני בסרט המטלטל "סוד התמונה המושלמת" של ענת גורן, המגולל את סיפור חייה של הילה צור, המגיעה מבית נורמטיבי על הנייר, אבא טייס, משפחה חמה ומשפחתית בעלת 4 ילדים ומצב סוציו-אקונומי גבוה. עם זאת, מתחת לפני השטח המשפחה הסתירה סוד מצמרר: במהלך השנים - מגיל 4 עד גיל 18 - אנס עופר את אחותו הקטנה - הילה.

הבוקר (שלישי) הגיעה הילה לאולפן "העולם הבוקר" לריאיון עם גאולה אבן-סער. בפתח הריאיון גאולה לא הצליחה להסתיר את התרגשותה: "אני מתרגשת לראות אותך פנים מול פנים, גמעתי את הדברים שלך בשקיקה ואני מצדיעה לך על האומץ הגדול לבוא ולדבר כך בפתיחות ובפנים גלויות מול המצלמה". חברת הפאנל, אירית רחמים, הוסיפה כי גם היא מתרגשת לפגוש אותה: "הפכת להיות סמל, ניפצת את המילה בושה".

כתבות נוספות:

הילה צור
צילום: המקור

"אני מקבלת המון חיבוקים ברחוב, המון פניות של חיזוק, וגם כאלה של נפגעים ונפגעות. אחת מהן אפילו סיפרה לי שהיא החליטה להתלונן בעקבות הצפייה בסרט", סיפרה הילה. על השאלה כיצד היא מרגישה לאחר השידור, הילה ציינה כי היא "חשה הקלה גדולה. הייתה לי אבן על הלב כל כך הרבה זמן. כעת נפרץ הסוד ואני כבר לא צריכה לשמור אותו".

לדבריה, "היא הייתה מעדיפה לעשות זאת דרך מערכת המשפט ולא בתקשורת, אבל הוא המשיך לפגוע בי". בנוסף, היא ציינה כי עדיין לא נוצר קשר עם אימא שלה מאז שידור הסרט: "אני מקווה שהיא תהיה לצידי". כמו כן, הילה שיתפה כי בצעירותה היא הלכה לפסיכולוגית שלא כ"כ עודדה אותה לחשוף את הסיפור בטענה כי היא "עיבדה את הפגיעה מאוד טוב".

המפגש בין הילה לאחיה עופר
המפגש בין הילה לאחיה עופר | צילום: המקור

בימים אלה, הילה מקדמת באמצעות חברי כנסת הצעת חוק שתאריך את תקופת ההתיישנות על עבירות המין ותאפשר לנפגעים להתלונן במשטרה גם שנים אחרי הפגיעה: "חשוב להבין שאין התיישנות על הפגיעה. כל אחד חווה את זה אחרת".

תגובת ד"ר עופר גל, אחיה של הילה:
"מדובר בסכסוך משפחתי בן למעלה מ-30 שנה שהונדס באופן מגמתי, מניפולטיבי ושקרי. שידור הכתבה מתרחש רק לאחר שדרישות כספיות דרקוניות של מיליוני שקלים לא נענו. אין בכוונתי לנהל את הסכסוך באמצעי התקשורת".

מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית
קו סיוע לנשים 1202 קו סיוע לגברים 1203.
צ'אט: https://www.kolmila.org.il/