התושייה של ירדן: האם שהצליחה להציל את בתה הקטנה - ונחטפה לרצועת עזה

ירדן רומן, בעלה אלון ובתם הקטנה גפן כבר היו על הרכב של המחבלים בדרכם לרצועת עזה, אלא שאז הם הצליחו לברוח ולרוץ לכיוון היער. אלון וגפן הצליחו להינצל, ירדן נלקחה בשבי. הערב ברשת 13 ישודר "להחזיר את ירדן", סרטה של ענת גורן, שמתאר את המאבק של האחים של ירדן בניסיון להשיב אותה הביתה

זמן צפייה: 00:44

ירדן רומן, בעלה אלון ובתם גפן בת השלוש וחצי חזרו מטיול בחו"ל ביום שישי, 6 באוקטובר, בשביל לבלות את ערב חג שמחת תורה עם המשפחה של אלון בקיבוץ בארי ונשארו לישון בקיבוץ. בשבת בבוקר, כשהחלו האזעקות המשפחה נכנסה לממ"ד, אך בשלב מסוים המחבלים הצליחו לפרוץ פנימה. הם הוציאו את אלון, ירדן וגפן והכניסו אותם למכונית כאשר הם יחפים ואין עליהם דבר מלבד הפיג'מות שלבשו. ברכב היה חבר קיבוץ נוסף נעול בתוך תא המטען וארבעה מחבלים חמושים.

כאשר המכונית הייתה מטרים ספורים מהגדר, המחבלים ראו טנק של צה"ל מתקדם לכיוונם והאטו את נסיעתם. ירדן ואלון שמו לב להזדמנות, ובהחלטה אמיצה של שבריר שנייה החליטו לקפוץ מהרכב ולנסות לברוח מהמחבלים. הם התחילו לרוץ לכיוון היער כאשר התחילו יריות, ירדן העבירה את גפן לבעלה בתקווה שיוכל לרוץ מהר יותר ממנה ולהציל אותה. אלון לקח את גפן ורץ הכי מהר שהצליח, כשהסתובב להביט לאחור ראה את ירדן מסתתרת מאחורי עץ ומנסה להגן על עצמה. זו הפעם האחרונה שמישהו ראה את ירדן.

כתבות נוספות:

הצליחה להציל את בתה אבל נחטפה לרצועת עזה
הצליחה להציל את בתה אבל נחטפה לרצועת עזה | צילום: באדיבות המשפחה

אלון המשיך להחזיק את גפן, מצא מקום מסתור והתחבא במשך כל הלילה. בבוקר, לאחר יום שלם בלי אוכל ומים, הרגיש שהמצב קצת יותר בטוח וחזר לקיבוץ בו הוא חבר לכוחות צה"ל. בזכות התושייה המדהימה שהפגינו הזוג, הם הצליחו להציל את בתם הקטנה.

לירדן יש שלושה אחים, שלהם חיבור מאוד עמוק. מאז שנעלמו עקבותיה של ירדן הם עשו וממשיכים לעשות כל שביכולתם כדי לנסות ולהבין מה מצבה של ירדן ולשחרר אותה מהשבי. אחיה שהיה אמור להגיע לשירות מילואים בצפון הארץ, לקח את הרכב ביום השני למלחמה ונסע לקיבוץ בארי לנסות ולמצוא את אחותו. הוא בילה שם שבוע במאמץ לאתר כל פיסת מידע שתעזור להבין מה מצבה, אך ללא הצלחה מלבד מספר טביעות רגליים וחוט מהפיג'מה שלבשה.

ירדן רומן עם שלושת אחיה
ירדן רומן עם שלושת אחיה | צילום: באדיבות המשפחה

הערב, אחרי החדשות בערוץ 13, ישודר סרטה של ענת גורן - "להחזיר את ירדן", שמתאר את המאבק של האחים של ירדן בניסיון להשיב אותה הביתה.

להחזיר את ירדן - סרטה של ענת גורן