הסטודנט לרפואה שניסה להציל את טוהר דוד - ומצא את עצמו על ספסל הנאשמים

עומרי חיון היה סטודנט לרפואת שיניים שעבד ככרטיסן במסיבת טבע, שבמהלכה התמוטטה החיילת טוהר דוד. שני המארגנים לא פינו אותה מיד לטיפול מחשש שהמסיבה תופסק ובמשך שעות היא פרפרה בין חיים למוות. חיון ניסה לסייע לה ככל יכולתו, אבל היא פונתה לבי"ח רק כעבור שעות ומתה. אחרי חקירה ארוכה הוגש כתבי אישום נגד המארגנים וגם נגד חיון. במשך 4 שנים חייו נעצרו ולאחרונה הוא זוכה מכל אשמה. חיים ריבלין מביא לראשונה את חקירותיו בווידאו וגם ריאיון איתו לאחר הזיכוי

זמן צפייה: 16:53

תגובות לכתבה:

תגובת הורי טוהר דוד ז"ל:

"אנחנו מבינים את רצונו של הנאשם עומרי חיון, שזוכה מחמת הספק, לנקות את שמו ואת מצפונו, אבל אנחנו ההורים של טוהר ז"ל לא משתכנעים מדבריו. אנו דוחים את ניסיונו להציג עצמו כקורבן בסיפור, כאשר בפועל בתנו היא זו שמצאה את מותה, עת נמצאה בהשגחתו שעות ארוכות.

נכחנו במשך 5 שנים בכל הדיונים בבית המשפט ועקבנו אחרי כל המהלכים שהיו. שמענו אותו מתפתל תחת תשובות שנשאל, וכי אינו זוכר ועוד תשובות מוזרות לדוגמא אמר שכאשר מפנים את טוהר שוחח בטלפון, והוא אומר שהוא רק רצה לדבר על צמידים. אנו לצערנו לא מסכימים עם החלטת בית המשפט לזכות את עומרי חיון מחמת הספק, ורואים בו אשם לכל דבר ועניין.

לא יתכן שלוקחים אחריות על חיים של בן אדם, נותנים לו לגסוס למותו מבלי לפנות אותו, יוצאים זכאים מחמת הספק ועוד מקבלים רוח גבית מתוכניות טלוויזיה".

 

תגובת הפרקליטות:

לאחר בחינה מעמיקה של תיק החקירה, הגישה הפרקליטות כתב אישום בגין העבירות העולות ממכלול הראיות שנאספו. כנגד מספר מבלים במסיבה, אשר בעקבות האירוע נחקרו במשטרה, הוחלט לסגור את התיק. מאידך כנגד הנאשם, אשר שינה את גרסתו מספר פעמים, הוחלט להגיש כתב אישום בגין העבירות שהתגלו בחומר הראיות ואף חוזקו בעדויות נוספות. בהכרעת הדין בית המשפט זיכה את הנאשם מחמת הספק ולא מחוסר אשמה".

 

תגובת משטרת ישראל

"מדובר באירוע בו נחקרו כ-50 מעורבים והוגשו כתבי אישום ע"י פרקליטות מחוז דרום נגד 5 מהם, ביניהם נשוא פנייתכם בחשד להמתה בקלות דעת. החקירה בוצעה במקצועיות וביסודיות, תוך שמירה על זכויותיהם של הנחקרים ובהתאם לחוק, לוותה ע"י הפרקליטות ועינו הבוחנת של בית המשפט".