יש לך אומץ? עכשיו ניתן לבדוק את זה

נסלי ברדה יוצאת לקרב ראש בראש עם נחשון הנחש. המטרה? למצוא יחד עם החוקרים במכון וייצמן את הנקודה במוח האחראית על האומץ האנושי. מה יעשו עם הגילוי, והאם הוא יעזור לאנשים שחרדים? האם בעתיד נוכל לייצר רק אנשים אמיצים?

נחש אנקונדה בחי פארק בקריית מוצקין
נחש אנקונדה בחי פארק בקריית מוצקין | צילום: חדשות 10

במכון וייצמן מאמינים שלראשונה בהיסטוריה, הם מצאו את האומץ האנושי. שאת אומרת, הם גילו את החלק במוח שלנו שפועל כשאנחנו מתגברים על פחד. נסלי ברדה החליטה להשתתף בניסוי, ונכנסה למגנט אף. אם. אר. איי. עם נחש, על מנת לבדוק את ההשפעות.

 

"מצאנו את הנתיב להבנתו של המנגנון במוח שבעזרתו אנחנו יכולים להתגבר על פחדים, ואנחנו מקווים גם למצוא דרכים לנסות להשתמש בפעילותו של מנגנון זה כדי לסייע לאנשים להתגבר על פחדים מוגזמים", מסביר פרופ' ידין דודאי, מהמחלקה לנוירו-ביולוגיה במכון וייצמן.

 

אנשים רבים סובלים מחרדות, בין אם פחד מרופא שיניים, מחתולים או מטיסות. החוקרים במכון וייצמן מסבירים שהניתן להסתכל באופן ישיר בזמן אמת על הפעילות המוחית. ואצל אנשים הסובלים מפוביות, החוקרים מאמינים שממש אפשר לראות את אזורי הפחד במוחם יוצאים משליטה.

 

מסתבר שכמו לפחד, גם לאומץ יש אזור במוח, שבו הפעילות מוגברת כשאנשים מתגברים על הפחדים שלהם. השלב הבא, גם אם הוא עדיין רחוק, יהיה לשלוט באזור הזה. אך הרבה יותר מפחיד מנחשים או מוטסים, זה לחשוב מה יעשו שני האדם עם האפשרות לשלוט בפחד ובאומץ.