שמועה: אפל וסמסונג עובדות על טאבלטים בגודל 12 אינץ' ויותר

הגודל כן קובע: לפי הדיווחים, אפל מתכוונת להשיק גרסת 13 אינץ' של מכשיר האייפד

אייפד מיני ואייפד בגודל מלא זה לצד זה
אייפד מיני ואייפד בגודל מלא זה לצד זה | צילום: רויטרס
צילום: סטודיו נענע10

מכשיר האייפד הראשון אותו הציגה חברת אפל בינואר 2010 הוא אמנם איננו הטאבלט הראשון, אך הוא זה שהוביל להתעניינות רבה בקטגוריית הטאבלטים, ואף זכה בעקבות כך להצלחה מסחרית גדולה.

 

כשיצרניות נוספות הבינו את הפוטנציאל הטמון בקטגוריה החדשה-ישנה החלו הן לייצר גרסאות משלהן לכוכב העולה של אפל וכיום, השוק רווי במכשירי טאבלט המנסים לנגוס בנתח השוק שלו, כשיצרניות רבות מנסות להוסיף חידושים מעניינים או לשנות את הכללים שהכרנו.

 

חידוש מעניין בתחום היה ללא ספק המיני טאבלט - טאבלטים עם מסך בגודל 7-8 אינץ' שכניסתם המחודשת לשוק הגיעה עם השקת ה-Kindle Fire של אמאזון והפכה לאופנה עם שחרורו של Nexus 7 ביוני 2012. גדלים אלו התחבבו מהר מאד על הצרכנים ולכן יצרניות רבות מנסות גם הן את מזלן עם מוצרים דומים כשהבולטות ביותר הן סמסונג עם סדרת Galaxy Tab הכוללת גם מיני טאבלט ואפל שחשפה את iPad Mini. כעת, לאחר שאלו מחקו את המשימה מרשימת המטלות, עולות שמועות לפיהן אפל וסמסונג עובדות על טאבלטים בגודל של 12 אינץ' ויותר.
 

המידע מגיע משרשרת אספקת הרכיבים אותם הזמינו אפל וסמסונג. לגבי סמסונג אין מדובר בשמועה חדשה מאחר וזו התפרסמה לראשונה כבר בחודש יוני. מידע מפורט יותר על הטאבלט של היצרנית הקוריאנית מסופק על ידי המדליף הנודע evleaks@, לפיו שם הדגם יהיה SM-P900 וזה יכיל מסך 12.2 אינץ' ברזולוציית 2560×1600 כשל מכשיר ה-Nexus 10. כמו כן, הטאבלט העתידי יופעל על ידי מעבד ה-Exynos 5 Octa ובדומה ל-Galaxy Note גם הוא ילווה בעט ה-S-Pen המוכר.

 

בקרוב: גרסת 13 אינץ' של האייפד?

באשר לאפל, טוענות השמועות האחרונות כי בכוונתה של החברה להשיק גרסת 13 אינץ' של מכשיר האייפד. כמו כן, אפל עתידה להשתמש בטכנולוגיית ה-Cell Touch בה שכבת המגע ושכבת המסך מאוחדת לשכבה אחת, כך תוכל היא להקטין משמעותית את עוביו של המכשיר.

 

יש לציין שכמה וכמה יצרניות כבר ניסו לחדש והציגו טאבלטים עם מסכים גדולים מ-10 אינץ', אך אלו לא זכו להצלחה רבה. לכן, יהיה מעניין לראות אילו תגובות יעוררו הטאבלטים הגדולים של אפל וסמסונג בקרב הצרכנים וכיצד זה ישפיע על השוק. (מקור - PhoneArena)

 

פורסם לראשונה ב"גאדג'טי"