ארה"ב: יותר קוראים ברשת

כעת זה רשמי: יותר קוראים חדשות ברשת מאשר בעיתונות מודפסת והכנסות מפרסום מקוון עולות על הכנסות מפרסום בדפוס

עיתון יומי באיי פד
עיתון יומי באיי פד | צילום: חדשות 10 צילום מסך

לראשונה, עולה אחוז הקוראים ברשת וההכנסות מפרסום באינטרנט על זה של מדיה מודפסת.

 

הפרסום המקוון צפוי לעבור בהכנסות את הפרסום בעיתונות המודפסת ב-2010, על פי דוח "מצב מדיית החדשות" מפרוייקט "מצויינות בעיתונות" של מרכז המחקר פיו (Pew). המחקר מצא גם שיותר אמריקאים - 46 אחוזים מהנשאלים - צורכים חדשות באינטרנט לפחות 3 פעמים בשבוע, לעומת 40 אחוזים שאמרו שהם מקבלים את המידע מעיתונים מודפסים ואתרים המפרסמים את תכניהם.

המפרסמים אחרי הקוראים: לרשת

"ההגירה לרשת מאיצה," אומר טום רוזנסטיל, מנהל פרוייקט המצויינות בעיתונות. "האימוץ המהיר של טאבלאטים וטלפונים חכמים רק מוסיפים לכך."

 

הממצאים האחרונים מראים שהעיתונים נפגעו לא רק מכך שהמשבר הכלכלי גרם למפרסמים להדק את החגורה, אלא גם  המשתמשים שעוברים לקרוא יותר ויותר ברשת האינטרנט מושכים אחריהם את המפרסמים.

 

אכן, חברות תקשורת להן עיתונים מודפסים כמו גאנט והניו-יורק טיימס, עדיין מדווחות על ירידות בהכנסות מפרסום בעוד המדיום הטלוויזיוני חווה עליה מסויימת בהכנסות לאחר שירד בתקופת המשבר. ההכנסות מפרסום בעיתונים ירדו בהתמדה לאורך ארבע שנים וב-2010, לאחר שאבדו כ-46 אחוזים, ההכנסות מפרסום בעיתונות נאמדות ב-22.8 מיליארדי דולרים בארצות הברית, עם עוד כ-3 מיליארדים מפרסום מקוון באתרי העיתונים. מנגד, חברת מחקרי השוק eMarketer מדווחת שההכנסות מפרסום מקוון הגיעו ב-2010 ל-25.8 מיליארד.

 

מה?
מה? | צילום: צילומסך

האתגר הגדול

לדברי המחקר, האתגר הגדול ביותר עבור ארגוני חדשות הוא שחלק נכבד (כ-46 אחוזים) מהסכום המושקע בפרסום מקוון הולך דווקא לפרסום במנועי חיפוש (לפי מילות מפתח) שרק מעט ממנו מממן אתרי חדשות גדולים.

 

עיתונים מרגישים את ההשפעה בעשור האחרון שכתוצאה ממנה התכווצו צוותי הכתבים והעורכים ב-30 אחוזים משנת 2000. בניסיון לפצות על ההפסדים בפרסום המודפס, חלק מהעיתונים החלו לנסות ולגבות דמי מנוי או דמי כניסה באתריהם. הניו-יורק טיימס לדוגמה, מתכנן להתחיל לחייב קוראים על חלק מתכני האונליין.

 

בעיתונים שעברו למודל תשלום על תוכן מקוון, רק כאחוז אחד מהמשתמשים ברח להמשיך ולקרוא תכנים באתר החדשות כשאלו הפכו להיות בתשלום.

 

23 אחוזים מהאמריקאים שנשאלו אמרו שיסכימו לשלם כ-5 דולרים בחודש על גישה מקוונת לחדשות, אם מקור החדשות המקומי שלהם הפסיק להפיק בדפוס.