מיקרוסופט: שני מיליון טלפוני Windows Phone 7

מיקרוסופט הצהירה כי מכרה ליצרניות הסלולר רשיונות לשני מיליון מערכות הפעלה של ווינדוס פון 7 ברבעון האחרון

טלפון של Windows Phone 7
טלפון של Windows Phone 7 | צילום: רויטרס

 

חברת מיקרוסופט הודיעה כי מכרה ליצרניות הטלפון השונות למעלה משני מיליון יחידות של רשיונות למערכת ההפעלה Windows Phone 7, שישמשו את אותם טלפונים. מדובר במכירות ברבעון האחרון והן מהוות התחלה טובה למערכת ההפעלה, שהושקה בחודש אוקטובר בשנה שעברה. עם זאת, מיקרוסופט מפגרת הרחק מאחורי האייפון של אפל ומאחורי אנדרואיד של גוגל.

 

יצרנית התוכנה הגדולה, שמוכרת ליצרניות סלולריות כמו סמסונג, LG ו-HTC רשיונות לטכנולוגיה שלה, מסרה כי עתה יש למעלה מ-6,500 יישומים זמינים להורדה בחנות האפליקציות המקוונת שלה.

 

"המספרים מראים כי המכירות של הפלטפורמה החדשה זוכות למומנטום טוב", אמר אל הילווה, אנליסט בחברת המחקרים IDC. "כמעט כל מי שראה את הטלפון הגיב בנוגע לעיצוב שלו ולממשק הזורם. מספר האפליקציות הזמינות מצוין בהתחשב בשלב המוקדם מאד של חיי המוצר".

 

למרות ההתחלה החזקה מיקרוסופט אינה מתקרבת להישגיהן של יריבותיה בשוק הסמארטפונים. אפל הודיעה בשבוע שעבר כי מכרה 16.2 מיליון מכשירי אייפון ברבעון האחרון. חברת RIM, יצרנית הבלאקברי, הודיעה בחודש דצמבר כי מכרה 14.2 מיליון סמארטפוני בלאקברי ברבעון שהסתיים ב-27 בנובמבר. גוגל, שמחלקת את מערכת ההפעלה אנדרואיד ליצרניות בחינם, הודיעה בעבר כי מדי יום נמכרים 300,000 מכשירי אנדרואיד - מה שמרמז על כך שלמעלה מתשעה מיליון מכשירים נמכרים מדי חודש בחודשו.