נקמת העובד המפוטר

עובד שפוטר החדיר ווירוס לרשת המחשבים של החברה, במטרה לגרום למחיקת מידע ב-4000 מחשבים

מתכנת מחשבים בן שלושים וחמשהואשם השבוע כי החדיר וירוס מחשבים במטרה להשמיד את כל המידע ב-4000 מחשבים בחברת Fannie Mae, בה עבד, לאחר שפוטר ממשרתו בחברה.

רג'נדרשין באבובאי מקוואנה, אזרח הודי העובד כעובד קבלן של החברה באורבנה, מרילנד, הועמד לדין בפני חבר מושבעים פדראלי בעוון פשעי מחשב. מקוואנה טוען לחפותו.

כתב האישום מייחס למקוואנה החדרת קוד זדוני ב-24 באוקטובר 2008, היום בו פוטר מעבודתו, ונתבקש להחזיר לחברה את המחשב הנייד ושאר הציוד שסיפקה לו. הווירוס אמור היה להתפרץ ברשת החברה ב-31 בינואר.

הווירוס – שהוחדר לתוך אחת מתוכנות החברה – התגלה כחמישה ימים לאחר מכן, על ידי מהנדס בכיר בחברת Fannie Mae ומיד הוסר. "הקוד הזדוני אמור היה להתפשט בכל רשת המחשבים של Fannie Mae ולהשמיד את כל המידע המאוכסן בה", מסר משרד התובע בהצהרתו.

אם יורשע, צפוי למקוואנה עונש מאסר של עד עשר שנים.

מאקוונה, תושב גלן אלן, וירג'יניה, שוחרר תחת הגבלות, אומרת מרסיה מרפי, דוברת מטעם רוד רוזנשטיין, התובע של מחוז מרילנד. היא מסרה שמועד המשפט ייקבע כנראה רק בחודש פברואר. חברת Fannie Mae, שבסיסה בוושינגטון, היא חברת מימון המשכנתאות הגדולה בארצות הברית. בחודש ספטמבר בשנה שעברה הולאמה החברה על ידי הממשל האמריקאי.