תפוזקאסט

פורטל תפוז ישיק שירות שידור פודקאסטים ווידאוקאסטים

בעוד כחודש, עומד פורטל תפוז להשיק שירות המאפשר לגולשים לשדר ולהפיץ פודקאסטים ווידאו קאסטים. בשלב ראשון השירות ישולב ב"בלוגיה", שירות הבלוגים של הפורטל, אולם בהמשך הוא צפוי להיות שירות עצמאי.

מקווים ליצור צורך

בראיון לחיים ברשת, מסביר עורך תפוז, ניר אופיר, כי אומנם הוא מאמין בפודקאסטים ובוידאוקאסטים, אולם הוא מכיר בכך שהנושא עדיין בחיתוליו. הנושא אינו בשל במיוחד בישראל, היות ואין כאן תרבות של נסיעות ארוכות לעבודה ברכבות או ברכבות תחתיות, בהן בדרך כלל צורכים שידורים כאלו.

"כל תחום הפודקאסטים והווידאוקאסטים הינו מערכת אקולוגית שמורכבת מיצרנים, צרכנים ומכשירי קצה כמו נגני מוזיקה ווידאו. בינתיים המערכת האקולוגית הזו לא מושלמת ואין עדיין מאסה קריטית שתביא לפריצת התחום" אומר אופיר ומוסיף כי "אנחנו בתפוז רואים את עצמנו חלק חשוב בקידום מערכת אקולוגית זו ולא מחכים להצטרפות אחרים. אני, למשל, מאד אשמח אם הכלים שאנחנו מציעים לגולשים שלנו יצרו בארץ צורך שבעקבותיו יותר אנשים יתחילו לקנות נגני מדיה".

מה זה בכלל פודקאסט?

פודקאט (Podcasts) הינו בלוג קולי המאפשר לגולשים לשדר מעין "תוכניות רדיו אינטרנטיות" משל עצמם. השידור מועבר בצורה של קבצי MP3 והפצת הקבצים נעשית באמצעות טכנולוגית RSS, המידעת את התוכנות שמורידות את הפודקאסט על פרקים חדשים הזמינים להורדה.

וידאוקאסט (Videocast) דומים לפודקאסטים, רק שבמקום קבצי אודיו הפעם מועברים קבצי וידאו והצפיה בהם נעשית בעיקר דרך נגני וידאו ניידים. נכון לעכשיו תחום זה עדיין צעיר ומרבית הוידאוקאסטים הקיימים כיום ברשת פונים לקהל מצומצם של חובבי טכנולוגיה ולא לקהל המיינסטרים.

תקווה לתכנים איכותיים

תפוז לא יהיו הגוף הראשון שפועל בארץ לקידום תרבות הפודקאסטים. לפני כחודשים עלה לאוויר אתר "הקיפוד" המציע לרכז שידורי פודקאסט בארץ. "ההבדל ביננו לבין 'הקיפוד' הוא שאצלנו לא תהיה וועדת קבלה והשירות יהיה פתוח לכל ללא סינון", אומר אופיר.

אשר לאיכות התכנים, מקווה אופיר כי כבר בהתחלה יהיו אלו תכנים איכותיים שיתחילו את המומנטום שיצור את המאסה הקריטית הרצוי. "אני מקווה שסטודנטים, למשל, יתחילו להשתמש בפלטפורמה כדי לשדר הקלטות מתוך קורסים" הוא אומר.

בשירות העתידי של תפוז הגולשים יוכלו להקליט את הפודקאסטים ישירות דרך האתר ולא יזדקקו לתוכנה מיוחדת. כמו כן, לכל פודקאסט ווידאוקאסט יהיה פיד RSS משלו, מה שיאפשר לצופים ולמאזינים להרשם להם באמצעות תוכנות קונבנציונאליות.

השירות החדש מצטרף לכלים אחרים שכבר קיימים בפורטל תפוז ומאפשרים לגולשים לבטא את עצמם בוידאו כמו שירות ה- Blog TV ואלבומי המדיה.