בעל חיים נשיאותי: ה"הישג" החדש והמפוקפק של טראמפ

דו חי שהתגלה בפנמה, עיוור ונוהג להתחפר, ייקרא על שמו של נשיא ארה"ב. ההסבר? "משום שטראמפ מתעלם לחלוטין מההתחממות הגלובלית ההולכת וגוברת"

דו החי על שמו של טראמפ
דו החי על שמו של טראמפ | צילום: getty iagesAbel Batista/Rainforest Trust UK

דו חי חדש, עיוור ומתחפר, ייקרא באופן רשמי בשם Dermophis donaldtrumpi - זאת בשל הכחשותיו החוזרות ונשנות של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, את שינוי האקלים וההתחממות הגלובלית. כזכור, ביוני 2017 הודיע ממשל טראמפ על הליך לפרישתה של ארצות הברית מההסכם פריז שמנסה לעצור את ההתחממות הגלובלית, ובחודשים האחרונים אף חזר על עמדתו כי אין סיבה לדאגה.

 

השם נבחר על ידי מנהלה של EnviroBuild, חברת חומרי בניין בת קיימא, ששילם 25,000 $ במכירה פומבית על הזכויות לשם היצור קטן חסר הרגליים שנמצא בפנמה. בעלי החברה אמרו לגרדיאן הבריטי כי "יכולתו של הדג לקבור את ראשו באדמה תאמת את גישתו של דונלד טראמפ להתחממות כדור הארץ".

 

שיערו המיוחד של טראמפ כבר הביא להשוואה בינו לזחל פרוותי רעיל וגם לעש צהוב מוכתר שנקרא Neopalpa donaldtrumpi בשנת 2017.

השינוי האקלימי כבר פוגע בחייהם של האמריקאים ואזרחי העולם כולו, משריפות ענק ועד שיטפונות, ויחמיר, על פי דוח של האו"ם שפורסם באוקטובר, ועל פי דוח של סוכנויות ממשלתיות אמריקניות שפורסם בחודש שעבר, למימדים המסכנים את קיומה של האנושות. תגובתו של טראמפ לדוח היתה כי הוא אינו מאמין להשלכות שתוארו, והוא אף אמר: "קראתי חלק מהדוח - הכל בסדר".